مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: مدرسه پیروز تجلیگاه ازخودگذشتگی، ایثار و فداکاری است و فرصتی مغتنم برای الگو گرفتن نسل جدید از شهدا است.

رسول عبدی پور مدیر آموزش و پرورش بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نقش شهدا در دوران دفاع مقدس و پیروزی ایران اسلامی بر خودکامگی‌های رژیم تجاوزگر عراق در جنگ تحمیلی واضح، برجسته و وصف ناپذیر است. شهیدانی که جان خود را آگاهانه و عاشقانه در راه آزادی و استقلال میهن فداکرده و سربلند در پیشگاه حق تعالی شدند.

او در ادامه با اشاره به وقوع حمله موشکی به مدرسه شهید پیروز و شهادت ۷۴ دانش آموز و معلم در سال ۶۲، افزود: از میان شهدای والامقام دفاع مقدس، دانش آموزان شهید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند نوجوانانی که بی دفاع و مظلوم در سنگر علم و دانش ندای حق را لبیک گفته و به سوی معبود شتافتند. نام و یاد این کوچک مردان و همکاران فرهنگی شهید تا ابد برای مردم شهرستان بهبهان و ایران اسلامی زنده و گرامی خواهد بود.

عبدی پور آشنایی دانش آموزان و نسل جدید با باور‌های دینی و ارزش‌های اسلامی را برای هدف یابی در زندگی مهم برشمرد و بیان داشت: مدرسه پیروز تجلیگاه ازخودگذشتگی، ایثار و فداکاری دانش آموزان و فرهنگیان انقلابی شهرستان و فرصت مغتنمی برای الگو گرفتن نسل جدید از راه و مرام شهدا است که در همین راستا یادواره شهدای مدرسه شهید پیروز هر ساله و با هدف ترویج فرهنگ اصیل شهادت در بین دانش آموزان برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان با اشاره به جانفشانی‌های مردم شریف این شهرستان تصریح کرد: در دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس برای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی یکهزارو  ۱۰۰ شهید تقدیم کردند  آنچه که ایران اسلامی را در همه عرصه‌ها در جهان سرآمد کرده، وفاداری، فداکاری، اتحاد و همدلی مردان و زنانی است که با ایمان و اعتقاد برای سرافرازی این خاک پاک تلاش می‌کنند و تا پای جای همت می‌گمارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بخش فرهنگی مورد توجه خاص است گفت: آگاه بخشی دانش آموزان و فراهم سازی بستر مناسب برای رشد شخصیتی و اخلاقی نسل جوان و آینده ساز کشور از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش بوده که مدرسه پیروز بهترین کارگاه عملی برای کسب این آموزش‌ها است.

انتهای پیام/م

الگو پذیری نسل جوان از شهدا

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.