رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مدل‌های جهانی میانگین بارش استان در فصل پاییز نرمال و قدری بیش از نرمال پیش بینی می‌شود.

بارش‌های پاییز ۹۸ در سیستان و بلوچستان نرمال استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی ملاشاهی  رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انتظار می‌رود بارش‌های استان در آبان ماه نرمال تا بیش از نرمال شود. این شرایط در حالی است که بارندگی‌های ماه آذر قدری متفاوت‌تر از آبان خواهد بود به طوریکه انتظار می‌رود بارندگی‌های این ماه در نیمه شمالی نرمال و در نیمه جنوبی کمتر از نرمال باشد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای دی ماه و بهمن ماه نیز به ترتیب بارش‌های نرمال و کم‌تر از نرمال انتظار می‌رود.

او در ادامه به نوسانات دمایی ماه‌های پاییز و زمستان پیش رو اشاره کرد و گفت: میانگین دما در آبان حدود ۱ تا ۳، در آذر ۰/۵ تا ۱ و دی و بهمن حدود ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود و بیشترین ناهنجاری دمایی در نواحی مرکزی استان خواهد بود.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: به طور کلی پاییز فصل کم بارشی در سیستان و بلوچستان است و میانگین بارندگی‌های بلند مدت آن در حدود ۲۰ میلی‌متر است.

انتهای پیام/ع

باران  پاییزی در سیستان و بلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار