در آستانه شهادت حضرت رضا (ع) مجوز عزاداری برای ۲ هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در حرم مطهر رضوی صادر شده است.

عزاداری بیش از ۲۵۰۰ هیئت مذهبی در حرم رضویبه گزارش  خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، روح الله رنجبر مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های ابلاغی از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در این ایام برای تمامی هیئت‌هایی که جهت دریافت مجوز به دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی مراجعه می‌کنند، مجوز عزاداری صادر شده و این هیئات می‌توانند در صحن‌ها، رواق‌ها و محدوده حریم حرم به عزاداری بپردازند.

او درباره شرایط حضور هیئت‌ها به داخل حرم رضوی تصریح کرد: به جز دستگاه‎های صوتی که امکان ورود به محدوده حرم مطهر را ندارند و حضور علم‌هایی که امکان تردد زائران را دشوار می‌کنند، سایر هیئت‌ها با رعایت قوانین در کنار حمل علم و کتل، سایر ادوات و لوازم عزاداری می‌توانند در دوربرگردان‌ها و صحن‌ها به عزاداری بپردازند.

مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضویگفت: به منظور رفاه حال زائران، هیئاتی که ادوات به همراه دارند اجازه ورود به صحن انقلاب را نخواهند داشت و بعد از ورود به حرم مطهر در صحن‌های هدایت و جامع رضوی به عزاداری خواهند پرداخت.

رنجبر افزود: به هر یک از هیئت‌هایی که مجوز عزاداری در حرم رضوی دریافت کرده باشند، یک کیسه برنج و یک بسته نمک به عنوان تبرک اهدا می‌شود.

او تصریح کرد: دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی واقع در صحن جامع رضوی داخل رواق کوثر از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ تا پایان ماه صفر برای صدور مجوز جهت عزاداری هیئات مذهبی در خدمت زائران گرامی است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

حضور بیش از دو هزار هیئت مذهبی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار