وزیر بهداشت گفت: پرداختن به منشور کامل و جامع بیانیه گام دوم انقلاب امری ضروری است و گام دوم را با تقدم پیشگیری بر درمان ادامه می‌دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد, سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار ابن سینا این دانشگاه برگزار شد، گفت: باید تلاش کنید تا جو دانشگاه را از دل‌مردگی و یأس خارج کنید و با مهربانی, عشق و احترام دانشجویان و کارکنان را  همچنان علاقه مند به این شغل نگه دارید.

او با اشاره به اینکه پرداختن به منشور کامل و جامع  بیانیه گام دوم انقلاب امری ضروری است  تصریح کرد: این بیانیه قوی‌ترین و پرمحتواترین سند بالادستی بعد از انقلاب اسلامی است‌ که باید به آن رجوع کنیم و لازم است به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گام دوم طرح تحول نظام سلامت گفت:  پوشش بیمه سلامت از دستاوردهای دولت است که از این هفته به آن پرداخته می شود و گام دوم را با تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی و بستری ادامه می‌دهیم.

 

استقرار پرونده الکترونیک سلامت /ضرورت توجه به مناطق کم برخوردار

 

نمکی افزود: برای ساختارمند کردن نظام ارائه خدمت در بعد اقتصاد، تکالیف به جا مانده در برنامه‌های پنجم و ششم که پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع پزشکی خانواده بود را انجام دادیم.

او تصریح کرد: اولین گام برای اجرای این برنامه تدوین و استقرار پرونده الکترونیک سلامت برای طیف عبور پزشکی خانواده و سیستم ارجاع بود که به همت تمامی دانشگاه‌ها مخصوصا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا و در پایان بهار به دستور رئیس‌جمهور استقرار آن اعلام شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول نظام سلامت را بازسازی و بازنگری کردیم که این طرح توانست در استقرار پزشکان در نقاط کم‌برخوردار در حوزه زیرساخت‌های نظام سلامت و در رسیدگی به بیماری‌های ناعلاج گام‌های بلندی بردارد.

او ادامه داد: در حوزه بهداشت دهان و دندان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز را در پایه ششم بررسی کردیم که با اجرای این طرح مانع پوسیدگی دندان دانش آموزان سراسر کشور شدیم.
 

انتهای پیام//م.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار