در چند روز گذشته بدون اعلام رسمی از سوی اتحادیه نانوا‌هایی فارس، قیمت نان در استان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ برخی نانوایان در روز‌های اخیر بدون اطلاع رسانی قبلی، نان را گران کرده اند و همین امر گلایه برخی مردم را در استان فارس به همراه داشته است.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، درباره این افزایش قیمت توضیح داد: این افزایش قیمت زودتر از نامه رسمی این سازمان به اتحادیه نانوا‌ها انجام شده است و نانوایی‌ ها بدون اطلاع اقدام به گران کردن نان کرده اند.

او با بیان اینکه این افزایش قیمت کاملا قانونی و درست بوده است، گفت: مصوبه افزایش قیمت انواع نان در جلسه کارگروه آرد و گندم استان که ۳۰ مهرماه برگزار شده بود، به تصویب رسیده بود.

ایزدی اظهار کرد: قرار بر این بود تا از ابتدای آبان ماه قیمت نان افزایش پیدا کند، اما این افزایش قیمت منوط به ابلاغ سازمان صمت استان فارس بود،اما برخی نانوا‌یی ها بدون توجه به این نامه، قیمت را پیش از اعلان رسمی ما افزایش داده اند.

ایزدی با بیان اینکه افزایش قیمت نان در استان فارس به نسبت سایر استان ها، از لحاظ درصد پائین‌ تر است، ادامه داد: تا ظهر امروز شنبه ۴ آبان ماه اطلاعیه افزایش قیمت‌ ها به اتحادیه نانوا‌ها و رسانه‌ ها ابلاغ می‌ شود.

علیرضا سخنوران رئیس اتحادیه نانوایان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در استان خبر داد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان قیمت تمام شده هر قرص نان سنگک به وزن ۵۰۰ گرم در استان فارس باید ١۵٩۵ تومان باشد که بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان قیمت عرضه نان در استان ١۴۵٠ تومان است.

او افزود: بیشتر نقاط کشور از ابتدای مهرماه قیمت فروش نان در آن‌ها تغییر کرده و این تغییر پس از افزایش قیمت در فروش آرد در کشور اعمال شده است.

سخنوران تاکید کرد: تمامی مصوبات استانی در زمینه افزایش یا کاهش قیمت نان توسط کارگروه آرد و نان استانداری فارس صورت میگیرد و اتحادیه‌ها تنها مجری مصوبات هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان فارس در پاسخ به این سوال که شهروندان با این نرخ افزایش قیمت، برای پرداخت نقدی دچار مشکل می‌شوند، پاسخ داد: تمامی واحد‌های نانوایی در استان فارس مجهز به دستگاه کارت‌ خوان هستند و شهروندان می‌ توانند نان مصرفی خود را خریداری کنند.

بنابراین گزارش قیمت یک قرص نان لواش از ۲۵۰ تومان به ۳۲۰ تومان و نان سنگگ از ۱۱۰۰ تومان به ۱۴۵۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/م 

افزایش قیمت نان در استان فارس

برچسب ها: تغذیه ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
چرا بابا مردم دستشان خالی هست. بعد هم کیفیت ندارد نانها. چرا گرانی.....