رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: امدادگران اورژانس با استقرار در مرز مهران به ۴۲۵ زائر اربعین حسینی خدمات امداد و نجات ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: امدادگران اورژانس ۱۱۵ گیلان به مدت ۱۱ روز با استقرار در دره شهر ایلام و مرز مهران به ۴۲۵ نفر از زائران اربعین حسینی خدمت امدادی و درمانی ارائه کردند.

او با بیان اینکه ۳۲۵ نفر از این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند، افزود: ۱۰۰ نفر نیز برای درمان و مداوا به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان ، به رشد ۷۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس گیلان در این مدت اشاره کرد و گفت: اورژانس گیلان از ۲۰مهر ماه تا ۲ تیم فوریت‌های پزشکی شامل ۴ کارشناس به همراه ۲ دستگاه آمبولانس مجهز را برای امدادرسانی به مناطق مرزی اعزام کرده است و این تیم‌ها تا پایان بازگشت زوار اربعین حسینی در منطقه حضور داشتند.

پیمان اسدی، در ادامه به خدمت رسانی به زائران جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و افزود:علاوه بر ۲ تیم اعزامی به ایلام، امدادگران اورژانس ۱۱۵ در استان گیلان نیز موفق به خدمت رسانی به بیش از ۸۰۰ زائر جمهوری آذربایجان که از مرز آستارا وارد ایران شده و عازم کربلای معلی بودند نیز شدند.

او، با بیان اینکه در این مدت علاوه بر تیم‌های مستقر در ایلام ۴ تیم فوریت‌های پزشکی نیز برای انتقال مصدومان و بیماران به ایلام اعزام شده است، تصریح کرد:اورژانس گیلان در این مدت با اعزام ۶ تیم مجهز فوریت‌های پزشکی موفق به انتقال ۸ مصدوم و بیمار از ایلام، تهران و اراک به استان گیلان برای انجام ادامه درمان در مراکز آموزشی درمانی گیلان شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

خدمات امداد و نجات اورژانس گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.