رئیس جمهور زیمبابوه روز جمعه تحریم های غرب را سرطان خواند که شیره اقتصاد این کشور را می کشد.

رئیس جمهور زیمبابوه: تحریم های غرب مانند سرطان استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه، در ورزشگاه ملی ۶۰ هزار نفری حراره اعلام کرد همه بخش های اقتصاد ما همچون سرطان تحت تاثیر این تحریم ها قرار گرفته است.

وی افزود: دیگر بس است. آنها را بردارید. این تحریم ها را هم اکنون بردارید.

پیشتر, طرفداران دولت تحت هدایت همسر منانگاگوا مسیر پنج کیلومتری به سمت ورزشگاه را پیاده طی کردند.آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: نه به تحریم, نه به تبعیض, تحریم ها نسخه جدید برده داری است و دیگر بس است, تحریم ها را هم اکنون بردارید.

براساس این گزارش، حامیان دولت زیمبابوه نیز با برپایی راهپیمایی در سراسر این کشور, این تحریم ها را محکوم کردند.

زیمبابوه درگیر۱۸  ساعت قطع برق در روز و کمبود ارز, سوخت و دارو است و امیدها درباره بهبود فوری اوضاع در شرایطی رنگ باخته که اقتصاد نتوانسته است از عمیق ترین بحران خود ظرف یک دهه خارج شود.

منانگاگوا از زمان برعهده گرفتن قدرت در پی برکناری رابرت موگابه فقید در کودتایی در سال ۲۰۱۷, تاکنون نتوانسته است این کشور را متحد کند.

منانگاگوا, همچون موگابه, تحریم هایی را که از سال ۲۰۰۱ توسط آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال شده, عامل مشکلات اقتصادی می داند و می گوید هدف از این تحریم ها سرنگون کردن حزب وی است.

اتحادیه اروپا و آمریکا ممنوعیت های مالی و مسافرتی علیه حزب زانو-پی اف و شخصیت های نظامی بلندپایه زیمبابوه به اتهام نقض حقوق بشر و تقلب در انتخابات اعمال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار