انتقاد رئیس‌جمهور زیمبابوه از تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه کشورش

رئیس‌جمهور زیمبابوه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با اشاره به وضعیت اقتصادی اسفناک این کشور، اصلی‌ترین عامل بروز چنین شرایطی را تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و اروپا خواند.

انتقاد رئیس جمهور زیمبابوه از تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه کشورشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «امرسون منان‌گاگوآ»، رئیس‌جمهور زیمبابوه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به وضعیت اقتصادی اسفناک این کشور، اصلی‌ترین عامل بروز چنین شرایطی را تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و اروپا خواند.

او گفت: زیمبابوه در دوران انتقالی قرار دارد. این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که اقتصاد کشور ما از هم پاشید و پول رایج مان نیز بی ارزش شد و همه‌ی این گرفتاری‌ها در نتیجه‌ی تحریم‌های غیرقانونی اقتصادی اتفاق افتاد که ضد کشور ما تحمیل شده بود. به شدت احساس می‌کنیم فقر باید ریشه کن شود و این امر مهم را یکی از آرمان‌های ضروری خود قرار داده ایم.

رئیس‌جمهور زیمبابوه افزود: تحریم‌ها حقوق مردم زیمبابوه را نقض می‌کند و این فرصت را از آنان می‌گیرد که برای بهبود و پیشبرد کیفیت زندگی شان تلاش کنند. علاوه بر این، تحریم‌ها سبب می‌شود پیشرفت ما به کندی اتفاق بیفتد، بهبود اقتصادی متوقف بماند و فقیرترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه‌ی ما را مجازات می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار