تلاش برخی برای به خشونت کشیدن اعتراض‌ها در عراق موجب شد نخست‌وزیر این کشور اختیار اجرای مقررات منع آمد و شد را به استانداران واگذار کند.

تحولات عراق؛ مقررات منع آمد و شد در ۵ استانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق اختیار اجرای ممنوعیت آمدوشد را به استانداران هر استان واگذار کرد.

رسانه‌های دولتی عراق می‌گویند در پی تعرض برخی از معترضان به ساختمانهای دولتی و اموال عمومی مقامات محلی در استانهای بصره، بابل، ناصریه، ذی‌قار و واسط مجبور به اجرای مقررات منع آمدوشد شدند.

بنا بر گزارش‌ها در تظاهرات امروز جمعه در شهرهای مختلف عراق ۲۷ ساختمان دولتی و حزبی به آتش کشیده شدند.

گرچه هنوز آمار رسمی کشته‌ها و زخمی‌های اعتراضهای امروز عراق اعلام نشده، کمیساریای حقوق بشر عراق در گزارشی مدعی شد در این اعتراضها ۲۴ نفر کشته و نزدیک به ۲ هزار نفر مجروح شدند.

گفته می‌شود نمایندگان پارلمان عراق قرار است به منظور بررسی خواسته‌های معترضان، روز شنبه جلسه اعتراضی تشکیل دهند.

با وجود وعده دولت عراق برای تحقق مطالبات معترضان، دور جدید اعتراضات در این کشور علیه فساد، بیکاری، و مسائل معیشتی بار دیگر پس از یک وقفه چند روزه امروز جمعه آغاز شد(اینجا).

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
کاش ما ایرانیها هم مثل پدرانمان در 40 سال پیش بخار داشتیم و اعتراضات گسترده نسبت به گرانی، بیکاری، فساد و اختلاس، دزدی و ... میکردیم
Canada
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
بیشتر شون وارد تظاهرات مردم میشوند و باعث کشتار میشوند تا عقده های گذشته شون را ارضا .کنند و بعضی از کشورها که از اسم انتخابات هم میترسند .باعث اینجور فتنه ها میشوند تا به مردم شون بگویند .اگر بر. علیه ما بشوید .بلایی مثل عراق وو سرتون میاید .سعی میکنند کشورهای انقلاب شده .شکست بخورند تا الگوی برای ملت های دیگه نشوند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
عامل این اعتراضات بیشترتحریک دشمنان است والانابسامانیهای عراق ریشه درگذشته هادارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
تمام این آشوبها در لبنان و عراق و سوریه زیر سر آمریکاست.
آخرین اخبار