جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شمال استان کرمان گفت:از تصرف ۲۰ و نیم هکتار اراضی ملی، جلوگیری و برای بیش از ۶۶ هکتار اراضی، احکام قضایی شامل خلعیت و رفع تصرف و قلع و قمع اجرا شده است.

رفع تصرف و عودت بیش از ۸۰ هکتار اراضی ملی به دولتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،اصغر عربی جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی شمال استان کرمان گفت: امسال در مدت دو ماه با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۲۵ پرونده برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی در ۱۲ شهرستان تشکیل شده است.

او با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۹۸۰ میلیون تومان به یگان حفاظت اختصاص یافته است، افزود: این اعتبار به منظور گشت و مراقبت، شامل: کارهایی، چون: جلوگیری از تصرف اراضی ملی، قطع درختان، گسترش حریق و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در ۲۴ حوزه آبخیز ۱۲ شهرستان مصرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال در راستای جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، یگان حفاظت منابع طبیعی شمال استان کار‌های گشت زنی و مراقبتی را در ۲۴ حوزه آبخیز ۱۲ شهرستان ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، رابر، رفسنجان، ریگان، زرند، سیرجان، شهربابک و کرمان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ هزار هکتار انجام می‌دهد به تشریح اقدامات این اداره در طول دو ماه پرداخت.

عربی با اشاره به اینکه براساس قانون جلوگیری از تصرف اراضی ملی تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت در مدت این دو ماه، ۱۱ مورد پرونده به میزان ۲۰ و نیم هکتار زمین در حوزه‌های مورد نظر بررسی و از تصرف آن‌ها جلوگیری شده است، افزود: به منظور اجرای احکام قضایی نیز در این مدت، ۱۴ فقره پرونده تشکیل و احکام قضایی، شامل: خلع ید و رفع تصرف و قلع و قمع برای بیش از ۶۶ هکتار اراضی ملی در ۲۴ حوزه آبخیز ۱۲ شهرستان صورت گرفته است.

او افزود: در این مدت ۲۲ متر مکعب چوب درختان، ۳ هزار و ۱۲۰ کیلو گرم ذغال حاصل از چوب درختان جنگلی و ۵۷۳ کیلوگرم آنغوره که به صورت غیرمجاز برداشت می‌شده اند در حوزه‌های مورد نظر کشف و ضبط شده است.

جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی شمال استان کرمان با بیان اینکه در طول دو ماه، یک باب کوره غیر مجاز در این حوزه‌های آبخیز شناسایی شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ فقره آتش سوزی در سطح بیش از ۳۴۸ هکتار اراضی ۲۴ حوزه آبخیز مورد نظر، مهار شده است.

او گشت و مراقبت و حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و برخورد با متجاوزان و متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی، جلوگیری از قطع درختان جنگلی و بیابانی و بوته‌های مرتعی و بیابانی و برخورد با متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی، اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع به منظور حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، بازرسی و کنترل محموله‌های جنگلی و مرتعی و کشف محموله‌های قاچاق و غیر مجاز در معابر، جنگل‌ها و محور‌های مواصلاتی با هماهنگی ناجا، جلوگیری از آتش زدن درختان، جنگل‌ها و مراتع و پیشگیری و مدیریت اطفای حریق، جلوگیری و برخورد قانونی با هرگونه بهره برداری غیرمجاز از جنگل ها، مراتع و بیابان‌ها و جلوگیری از چرای غیر مجاز دام در مراتع را از جمله فعالیت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی عنوان کرد.
انتهای پیام /ح

رفع تصرف اراضی ملی درکرمان

برچسب ها: منابع طبیعی ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار