فناوران ایرانی موفق شدند مرگ موش‌هایی فاقد مواد سمی تولید کنند تا آسیبی به محیط زیست نرسد.

ساخت مرگ موش‌های نوین با استفاده از فناوری نانوبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محققان کشورمان توانستندمرگ موشی فاقد سموم شیمیایی تولید کنند. مرگ موش‌های موجود به دلیل داشتن مواد شیمیایی خطرناک برای انسان و محیط زیست مضر است.
 
موش‌هایی که به وسیله مرگ موش از بین می‌روند در محیط زیست رها می‌شود یا حشرات از آن‌ها تغذیه می‌کنند استفاده از ماده سمی برای از بین بردن موش‌ها می‌تواند باعث آلودگی آب و خاک و از بین رفتن حشرات شود، اما در مرگ موش‌ نوین از ماده سمی استفاده نشده بنابراین سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.
 
این مرگ موش پودری در ابعاد نانویی است، از قابلیت‌های این پودر چسبندگی بیشتر پودر به مواد غذایی است که در آن صورت موش نمی‌تواند مرگ موش را از مواد غذایی جدا کند. همچنین نسبت سطح به حجم این پورد بالا است که موجب واکنش پذیری شیمیایی بالای نانو ذرات و اثر بخشی بیشتر آن می‌شود.
بیشتر بخوانید: ساخت آجرهای نوین با استفاده از فناوری نانو
 زمانی که چند موش یک ماده غذایی را می‌بینند ابتدا یکی از آن‌ها مواد غذایی را مصرف می‌کند، در صورتی که در زمان کوتاه پس از مصرف آن موش از بین برود باقی موش‌ها آن ماده غذایی را استفاده نمی‌کنند، اما این مرگ موش نوین در فاصله زمانی بین ۱ تا ۴ روز باعث از بین رفتن موش می‌شود؛ بنابراین موش‌ها این پورد را به عنوان یک ماده غذایی شناسایی و مصرف می‌کنند. این ویژگی باعث اثربخشی بیشتر این مرگ موش می‌شود.
 
انتهای پیام/
 

تولید مرگ موش به کمک نانو ذرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار