دبیر اجرایی منطقه شمال غرب کشور گفت:سهم صادارت غیر نفتی ۲۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  امین زاده  دبیر اجرایی منطقه شمال غرب کشور در  نشست  منطقه‌ای روسای چهار استان شمال غرب کشور برای حل مشکلات صنعت و معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت صادرات غیر نفتی که ۲۰ درصد را تشکیل می‌دهد گفت: با توجه به شرایط فعلی و گذر از تحریم‌ها و کاهش صادرات نفت در زمینه تولید و صادرات غیر نفتی ،تسهیل در اخذ مجوز‌ها، حل مشکلات تولید کنندگان  اقدامات لازم در زمینه ضمانت نامه باید اهتمام ویژه داشته باشیم.

امین زاده افزود: به علت کاهش در تولید قطعات خودرو مخصوصا در استان آذربایجان شرقی و جلوگیری از عدم اشتغال نیازمند برنامه‌های مدون و اعتبارات لازم هستیم.

او همچنین از ساماندهی نیرو‌های با ده سال سابقه کار در ادارات دولتی صنعت معدن و تجارت شمال غرب کشور خبر داد.

بابایی ریس سازمان صنعت معدن و تجارت استان به ظرفیت‌های آذربایجانغربی مخصوصا در صادرات اشاره کرد و گفت: در بسیار‌ی از موارد ظرفیت لازم برای تولید و صادرات از قبیل پایانه‌های مجهز را داریم، اما با تعاملات دو طرفه نیازمند بستر سازی و ایجاد زیر ساخت بیشتر هستیم.
 
او  همچنین یکی از راهکار‌های گذر از صادرات تک محصولی را حرکت به سمت تولیدات دانش بنیان دانست و بر مطالعات امایشی منطقه و کنترل قاچاق کالا تاکید کرد.
 
انتهای پیام/م

نشست منطقه ای روسای چهار استان شمال غرب کشور برای حل مشکلات صنعت و معدن و تجارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.