با تخریب حدود ۱۰۷۵۰۰ متر مربع ساخت و ساز غیرمجاز اراضی ملی و باغات چهارباغ آزادسازی شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایرج الماسی، مدیرجهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: وفق اجرای تبصره 2 ماده10 قانون حفظ کابری اراضی، حسب دستور ریاست حوزه قضایی بخش چهارباغ ، فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ فرماندهی انتظامی بخش چهارباغ ،پلیس پیشگیری یگان امداد ،دستگاه های خدمات رسان و با همکاری شهرداری و بخشداری چهارباغ سازه های غیر مجاز را در روستای قوهه و ملک آباد که به صورت غیر مجاز در اراضی کشاورزی ساخته شده بود تخریب شد .

او افزود: اراضی کشاورزی برای ساخت ویلا نیست و با اخذ حکم قضایی تمامی ویلاهای ساخته شده در باغات تخریب خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: در اجرای عملیات روز گذشته در بخش چهار باغ ۴۹ مورد دیوارکشی به طول ۴۸۵۵ متر،بنای ۱۰ مورد فونداسیون و و اسکلت در حال ساخت به مساحت ۱۱۶۰ متر مربع ، ۴ استخر تفریحی به مساحت ۲۷۰ متر مربع ، ۸ مورد محوطه سازی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع، و ۲ مورد کارگاه بلوک سازی غیرمجاز به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع روز گذشته تخریب شد .

او گفت: ما فقط به تخریب اکتفا نمی کنیم و با مالکین که مبادرت به تغییر کاربری اراضی کردند بر خورد و آنها را به محاکم قضایی معرفی تا زمین خود را به حالت اولیه خود بصورت باغ و اراضی کشاورزی بر گردانند

 الماسی افزود :در مجموع به مساحت ۱۰۷۵۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی از لوث ساخت و ساز غیر مجاز آزاد شد.

صداق زارعی نژاد، بخشدار چهار باغ خطاب به خریداران اراضی که اغلب ساکن کلانشهرهای تهران و کرج هستند گفت: قبل از خرید ملک برای ساخت ویلا یا باغ ویلا از بخشداریها ، جهاد کشاورزی ، دهیاری ها استعلام بگیرند چرا که اغلب خدمات ارائه شده در اینگونه اراضی یا غیر مجاز است یا برای امورات کشاورزی است و اصلا "کاربری مسکونی ندارد.

زارعی نژاد افزود: اکثر بنا‌هایی که به صورت غیرمجاز ساخته شدند، توسط افراد غیربومی ساخته شده اند و در بنگاه‌های معاملات املاک به مشتریانی که از تهران می‌آیند می‌فروشند که این اقدام پرمنفعتی محسوب می‌شود.

او گفت: شهرداری، دهیاری، شوراهای اسلامی به هیچ عنوان حق گرفتن وجوهی مبنی بر تغییر کاربری اراضی از مراجعه کنندگان را ندارند و این اقدام جرم است و پیگرد قانونی دارد.

زارعی نژاد افزود :آسیب جدی به اراضی و باغات وارد شده و از مردم می خواهیم به محض مشاهده با پلیس یگان امداد جهاد کشاورزی یا به دهیاری ها اطلاع دهند تا مانع پیشرفت این معضلات باشیم.

انتهای پیام/د.خ

برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.