تیم ملی هندبال کشورمان برای کسب عنوان پنجمی رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف کویت می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال کشورمان امروز در آخرین دیدارش در رقابت‌های انتخابی هندبال المپیک امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف تیم ملی هندبال کویت می‌رود، این بازی آخرین دیدار ۲ تیم خواهد بود و برنده آن به عنوان پنجمی این رقابت‌ها دست می‌یابد. شاگردان علیرضا حبیبی پیش از این هم با این تیم بازی کرده بودند که بازی با نتیجه ۳۶ - ۳۶ به پایان رسیده بود، البته تیم ملی کشورمان در ثانیه‌های پایانی یک گل زد که داور به طرز کاملا مشکوکی آن را مردود اعلام کرد.  

تیم ملی هندبال ایران - کویت / جدال هندبالیست های جوان و آبی پوشان برای عنوان پنجمی

تیم ملی ایران در این رقابت‌ها ابتدا به مصاف کره جنوبی رفت و موفق شد در این بازی با نتیجه نزدیک برنده باشد، چشم بادامی‌ها پر افتخار‌ترین تیم قاره کهن هستند و سابقه ۷ حضور در المپیک و یک مدال نقره و همچنین ۹ قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند، حریف دوم ایران بحرین نایب قهرمان آسیا بود که موفق شد با نتیجه نزدیک و تنها اختلاف ۳ گل تیم کشورمان را ببرد. با این نتایج در ۲ بازی ابتدایی بسیاری امیدوار بودند تیم کشورمان با بردی آسان برابر کویت به نیمه نهایی برسد، اما اتفاقات عجیب در بازی کره جنوبی و بحرین باعث شد تا تیم ملی کشورمان پیش از این بازی حذف شود! همین عاملی شد تا تیم کشورمان برابر تیم نه چندان قدرتمند کویت بازی فوق العاده اش را نشان ندهد و بازی مساوی شود.  

نکته جالب اینجاست که در ۲ تیم کره جنوبی و بحرین در نیمه نهایی با غلبه بر عربستان  و قطر قدرتمند به فینال رسیدند، حالا یکی از این ۲ حریف ایران به المپیک می‌رود و دیگری هم در رقابت‌های انتخابی دیگر حاضر می‌شود، تیم ملی کشورمان اگرچه پیش از این رقابت‌ها زمان زیادی برای اردو، بازیکنان ثابت  و بازی‌های دوستانه مناسبی نداشت، اما به حق در این رقابت‌ها به خوبی ظاهر شد. شاگردان حبیبی که بیشتر از بازیکنان جوانی تشکیل شده بودند و لژیونر‌های زیادی هم نداشتند، بازی‌های خوبی انجام دادند و اگر در بازی مقابل بحرین و در لحظات آخر کمی بهتر بودند حالا شاید آن‌ها در فینال بازی می‌کردند. به هر صورت از ابتدا کسی از این تیم جوان انتظار رسیدن به المپیکی که حتی در بهترین سال‌های هندبال هم به دست نیامد را نداشت، هندبالیست‌های جوان ایرانی روز گذشته هم با هنگ کنگ بازی کردند و با اقتدار و نتیجه ۴۸ - ۱۶ برنده شدند تا  برای کسب عنوان پنجمی دوباره حریف کویت شوند.  

تیم ملی هندبال ایران - کویت / جدال هندبالیست های جوان و آبی پوشان برای عنوان پنجمی

کویت که سال‌ها از حضور در مسابقات بین المللی محروم بود تیم ناشناخته و نسبتا خوبی دارد، آن‌ها از این مسابقات به عنوان آماده سازی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان که قرار است در بهمن به میزبانی کشور خودشان برگزار شود بهره بردند، البته شاگردان حبیبی هم از ابتدا چنین قصدی داشتند و می‌خواهند تا در این مسابقات قدرت اصلی خودشان را به نمایش بگذارند. به طور قطع اگر تیم کشورمان با قدرت اصلی اش امروز بازی کند برنده بازی خواهد بود و مشکلی نخواهد داشت.  

این مسابقات در حالی برای تیم ملی کشورمان به پایان می‌رسد که این جوانان بی ادعا و سخت کوش و همچنین سرمربی ایرانی آن‌ها نشان دادند که چه توانایی‌هایی دارند و شاید اگر در این چند سال این رشته از ثبات بیشتری برخوردار بود و مورد توجه مسئولان قرار می‌گرفت همین حالا المپیکی بود، لژیونر‌های سخت کوش که تلاش کردند در هر شرایطی تیم را همراهی کنند و بازیکنانی که بدون انتظار و توقع با نهایت تلاش به این مسابقات رفتند و تنها یک بازی را آن هم نزدیک واگذار کردند به طور قطع لیاقت بیش از این‌ها را دارند. امید است اتفاقات این رقابت‌ها، رقم خوردن شگفتی‌ها در آن مانند حذف قطر و فینالیست شدن بحرین و نمایش خوب بازیکنان ایران این مسئله را را روشن کند که هیچ چیز غیر ممکن نیست و تنها تلاش و برنامه ریزی می‌خواهد.  

تیم ملی هندبال ایران - کویت / جدال هندبالیست های جوان و آبی پوشان برای عنوان پنجمی


بیشتر بخوانید:

تیم ملی هندبال ایران ۴۸- هنگ کنگ ۱۶/ پیروزی آسان، با ترکیب جوان / شاگردان حبیبی آماده کسب عنوان پنجمی

استکی: مطمئنم در بازی کره جنوبی و بحرین تبانی شد تا ایران حذف شود/ امیدوارم هندبال ایران با ثبات بماند

تیم ملی هندبال بحرین فینالیست شد


انتهای پیام/ 

پیش بازی دیدار تیم های ملی هندبال ایران و کویت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار