عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از واگذار ۵۰ هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر علیپور بهزادی عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: ۵۰ هزار هکتار زمین برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای کشاورزی شناسایی و واگذار می‌شود.

او اضافه کرد: تاکنون ۶ هزار هکتار از اراضی شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور، امنیت غذایی در کشور را دارای اهمیت بسیار بالا دانست و افزود: اگر در تامین مایحتاج غذایی مردم به خارج تکیه کنیم به راحتی می‌توانند با تحریم، کشور را در تامین مواد غذایی تهدید کنند.

علیپور افزود: ایجاد زیر ساخت‌های و توسعه بخش کشاورزی کشور در حوزه شیلات، دام، و باغبانی وظیفه شرکت شهرک‌های کشاورزی می‌باشد

او یادآور شد: اهداف شهرک‌های کشاورزی انتقال فناوری، جذب سرمایه‌گذاری، بهره‌وری از منابع آب و خاک، ایجاد اشتغال و درنهایت تأمین امنیت غذایی در کشور است.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور افرود: برداشت محصول از یک هکتار کشت گلخانه‌ای عملکرد آن ۱۰ برابر نسبت به کشت فضای آزاد است.

او توسعه آبزی‌پروری به ویژه تولید ماهی در قفس در دریای خزر و خلیج فارس و همچنین پرورش میگو در سواحل آب‌های شمالی و جنوبی را از فعالیت‌های دیگر شهرک‌های کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های ساحلی برای پرورش میگو آغاز شده است.

انتهای پیام/خ

آغاز پرورش میگو در ۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های ساحلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار