مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از افزایش ۲۰ درصدی آثار راه یافته به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خبر داد .

راهیابی ۳۰۲ تاتر به بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:در این دوره جشنواره ۳۰۳ اثر به دبیرخانه جشنواره تاتر کودک و نوجوان ارسال شد که شامل ۵۰ اثر در بخش مسابقه نوجوان ایران، ۶۶ اثر در بخش مسابقه خیابانی، ۴۸ اثر درخش خردسال، ۸۲ اثر در بخش کودک و ۵۷ اثر در بخش نمایش نامه نویسی است.

او از افزایش ۲۰ درصدی آثار راه یافته به بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم خبر داد و افزود:ما به دنبال برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی استان همدان و آشنایی مهمانان با استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ تمدن ایران هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: سعی داریم در قالب قرار داد و تفاهم نامه اسپانسر برای جشنواره تاتر کودک جذب کنیم.

احسانی  با تاکید بر برنامه ریزی و اجرای بیشتر کارگاه های آموزشی دربیس ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: استان همدان بیشترین تولید نمایش های تاتر کودک و نوجوان را در کشور دارد.

او با بیان اینکه همدان این جشنواره  از ۱۶ تا ۲۱ آبان در همدان برگزار می شود، افزود: در این جشنواره ۷۰ تاتر از ۵ قاره جهان و تئاتر های داخلی از ۳۱ استان کشور به نمایش درمی آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران شانزدهمین اتفاق فرهنگی جهان است .

احسانی ادامه داد: این جشنواره از دو منبع اعتبار دارد که وزارت خانه و مرکز هنر نمایشی و اعتبارات استان است که امسال باز هم کمبود اعتبار داریم و پرداخت اعتبارات با تاخیر است.

او با اشاره به انتخاب آقای مجید قناد به عنوان دبیر این دوره جشنواره افزود: ترکیب داوران این دوره هم از سایر صاحب نظران به خصوص با تنوع استان انتخاب شده اند.

انتهای پیام/ا

برگزاری جشنواره تئاتر درهمدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.