با تلاش‌های استاندار کرمانشاه پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات به یونسکو رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ارسال پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات به کمیته ارزیابی پرونده‌های ثبت جهانی در یونسکو خبر داد.

او گفت : اگر تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر استاندارکرمانشاه مهندس بازوند نبود این مهم به ثمر نمی‌رسید. وی افزود استانـــــــدار کرمانشاه ۵۰۰ میلیارد تومان به مطالعات بافت‌های روستایی، مردم شناسی، آب، معماری، کشاورزی، زمین شناسی و صنایع دستی و... تخصیص داده اند.

او به تامین اعتبار ۲۰ میلیاردتومان جهت حفاظت و احیای بافت و معماری روستایی محـــور اورامانات به بنیادمسکن، با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره نمود.

قادری گفت: با تاکید جانی کوا لوبا ارزیاب یونسکو مقرر شد پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات تا قبل از نوامبر ۲۰۱۹ مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار گیرد.

قادری از اهمیت ثبت جهانی اورامانات در یونسکو و رویداد بومگردی و توریسم روستایی ۲۰۲۰ که حاصل آن پیشرفت چشمگیر در حوزه بین المللی گردشگری استان کرمانشاه خواهد بود خبرداد و از تلاش‌های دکتر مونسان وزیر محترم و معاونین ایشان تقدیر و تشکر کرد .

 

 

انتهای پیام/د

ارسال پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات به کمیته

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.