معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری نشست دبیرخانه استانی کیفیت بخشی به مدارس شبانه‌روزی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ما باید در نظام آموزشی مدارس شبانه‌روزی، با شناخت وضع موجود، راهکار و راهبرد تعریف نموده و بر اساس انتظاراتی که اسناد بالادستی ارائه داده است، استانداردها، اعتبارات و نیازمندی‌ها را تأمین و تحقق بخشیم.

او در خصوص تقویت و غنی کردن برنامه‌های مدارس شبانه‌روزی گفت : ما باید با تأمین، تقویت و غنی کردن برنامه‌های مدارس، اعتقادات و اخلاقیات را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم و موجب تقویت بن مایه‌های تربیتی آنان شویم.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان افزود: در سال تحصیلی آینده اولویت ما تجهیز هنرستان‌ها و مدارس شبانه‌روزی است. مدارس شبانه‌روزی نیاز‌های فوری دارند که باید در اعتبارات سازمان نوسازی مدارس و تعاملات حوزه معاونت پشتیبانی پیش‌بینی شود.

بسامی با اشاره به اولویت‌های این معاونت افزود: درشیوه‌نامه کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی ارسالی از سوی وزارت متبوع وظایف هرمعاونتی مشخص شده و دراین خصوص برنامه‌ریزی واقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

فرشید پرورتبار مسؤول مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی استان به عنوان دبیر دبیرخانه کیفیت بخشی به مدارس شبانه‌روزی مناطق کمتر برخوردار گفت: یکی از اقدامات مناسب در برقراری عدالت آموزشی در سال‌های گذشته، تاسیس مدارس شبانه روزی بوده که منجر به این شده است که دانش‌آموزان مستحق و مستعد روستایی، از امکانات لازم محروم نشده و به شکوفایی استعداد‌های آن‌ها کمک شود.

او با تاکید بر اینکه مدارس شبانه روزی دارای ویژگی‌های خاصی هستند، افزود: در این مدارس فقط مسؤولیت آموزشی دانش‌آموزان بر عهده ما نیست و باید به مباحث تربیتی، تغذیه ای، عاطفی، پرورشی، روحی و روانی آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان گفت: در شیوه‌نامه تدوین شده ۶ بسته در حوزه‌ها و مباحث مختلف این مدارس دیده شده است که هر یک از معاونت‌ها باید عهده‌دار یکی از مباحث شده و به صورت خاص و ویژه به آن پرداخته شود.

او با تاکید بر آمار مدارس لازم‌التوجه گفت: در استان کرمانشاه حدود ۴۱ دبیرستان و هنرستان لازم‌التوجه وجود دارد که این مدارس معمولا از نظر جمعیتی دارای تراکم بالا بوده و در مناطق کمتر برخوردار قرار دارند.

پرورتبار با اشاره به اینکه برخی از این مدارس دارای تراکم حدود ۶۰۰ دانش‌آموز در دو نوبت هستند گفت: استهلاک وسایل و تجهیزات در این مراکز نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است.

او در پایان مدارس لازم‌التوجه را دارای شرایط و دانش‌آموزان خاصی دانست و افزود: اگر بخواهیم با آسیب‌های اجتماعی برخورد داشته و به رفع آن‌ها بپردازیم نیاز است که تواناترین و متبحرترین مشاوران و نیرو‌ها را در این مدارس ساماندهی کنیم تا بتوانیم یک آموزش و پرورش هدفمند و سودمند داشته باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

نظام آموزشی مدارس شبانه‌روزی، با شناخت وضع موجود، راهکار و راهبرد تعریف نمود

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.