با اعلام سایت اتحادیه دوچرخه سواری تیم ایران سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت فدراسیون دوچرخه سواری، اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در آخرین رده بندی تیم‌های ملی جاده، نام کشورمان را به عنوان یکی از سهمیه داران المپیک ۲۰۲۰ ژاپن معرفی نمود.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص کسب این سهمیه اظهار داشت: با اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری یک سهمیه کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ فعلا قطعی شده است. در جدول کشور‌های عضو اتحادیه جهانی که تعداد آن ۲۰۴ کشور می‌باشد تیم ملی جاده کشورمان با قرار گرفتن در رتبه ۳۹ رنکینگ جهانی یک سهمیه ورودی به المپیک را دریافت نمود.


بیشتر بخوانید: تیم ملی دوچرخه سواری را با پول قرضی راهی قهرمانی آسیا کردیم/ مربی خارجی ماهی ۱۵ هزار یورو دریافت می‌کند


تیم ملی کشورمان پس از قزاقستان در رتبه دوم آسیا قرار دارد و کشور‌های ژاپن و چین در جایگاه سوم و چهارم رنکینگ آسیا می‌باشند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که در دوره گذشته المپیک سهمیه‌ها بر اساس رنکینگ قاره‌ای بود، این در حالی است که در این دوره سهمیه‌ها براساس رنکینگ جهانی در نظر گرفته شده است. یعنی اگر ما با شرایط دوره قبل در این دوره نیز قرار می‌گرفتیم تنها دو سهمیه در بخش جاده دریافت می‌کردیم.

ایران در حال حاضر بالاتر از کشور‌های مجارستان، ونزوئلا و ژاپن در رتبه سی و نهم رنکینگ جهانی قرار دارد و به همراه کشور‌های رده ۳۲ تا ۵۰ با یک سهمیه در دو رشته تایم تریل انفرادی و استقامت جاده در المپیک ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت.

امیدواریم با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک شاهد افزایش سهمیه‌های دیگر این رشته باشیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از دوچرخه سواری ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار