دور جدید مذاکرات آمریکا و کره جنوبی در خصوص سهم هزینه‌های نگهداری نظامیان واشنگتن در شبه‌جزیره کره، برگزار می‌شود.

مذاکرات جدید واشنگتن و سئول بر سر سهم هزینه‌های نگهداری نظامیان آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد سئول و واشنگتن قرار است امروز چهارشنبه دور جدیدی از مذاکرات را در خصوص سهم هزینه‌های نگهداری نیرو‌های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره در هاوایی برگزار کنند.

پیش از مذاکرات دو روزه در خصوص مبلغی که کره جنوبی باید در سال آینده برای استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکا در این کشور بپردازد، سئول بر سهم معقول و منصفانه از این هزینه‌ها تاکید کرد. واشنگتن در عین حال خواهان افزایش قابل توجه سهم سئول است.

یکی از مقامات مذاکره کننده کره جنوبی گفت که مذاکرات را به گونه‌ای انجام خواهد داد که به تقویت اتحاد و موضع مشترک دفاعی دو کشور متحد کمک کند. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در ریاض بر مشارکت متحدان واشنگتن در هزینه‌های دفاعی و استقرار نظامیان این کشور تاکید کرد.

کره جنوبی از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون بخش زیادی از بار مالی حضور نیرو‌های نظامی آمریکا و نگهداری از دارایی‌های استراتژیک این کشور در شبه جزیره کره را تامین کرده و اکنون حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی ایالات متحده در کره جنوبی مستقر هستند.

سهم سئول در تامین این هزینه‌ها در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۹۶۰ میلیارد وون (۸۶۱ میلیون دلار) افزایش یافته که نسبت به موافقتنامه پنج ساله پیش ۱۵۰ میلیارد وون افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار