سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: این نشست حرکتی انفعالی و برای جبران شکست قبلی برگزار کنندگان آن است.

کنفرانس منامهابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشست آینده منامه گفت: این گردهمایی در راستای تحقق اهداف غرب و آمریکایی‌ها برای ایجاد خاورمیانه جدید با محوریت رژیم صهیونیستی و تامین امنیت آن برگزار می‌شود.

او افزود: این تلاش‌ها در دوره گذشته با شکست مواجه شد و این امر نشان می دهد که غرب و آمریکا برای انجام این کار مصمم هستند. به خصوص در شرایط فعلی که در غرب آسیا از جمله شکست در مذاکره با طالبان افغانستان و تامین امنیت آن کشور دچار شکست‌های متعدد شده‌اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه با اشاره به سایر شکست‌های آمریکایی‌ها در سوریه و عقب نشینی نیرو‌های آنها از منطقه تصریح کرد: آنها چاره‌ای ندارند به غیر از اینکه بتوانند این شکست‌ها و فروپاشی خود در این بخش از جهان را جبران کنند. البته تلاش آن‌ها برای این کار مذبوحانه است و باید به دنبال رایزنی برای حل مشکلات خود باشند. باید توجه داشت که آن‌ها در یمن نتیجه‌ای نگرفتند و موقعیت خود را بیش از پیش از بین بردند.

او افزود: عربستان و امارات امروز در شرایط دشوار قرار گرفته‌اند به نحوی که اماراتی‌ها در حال عقب نشینی از مواضع گذشته خود هستند و سعودی‌ها را در این صحنه عملا تنها گذاشته‌اند.

ظهره‌وند در پایان با اشاره به نشست منامه تاکید کرد: تلاش برای برگزاری این گردهمایی صرفا اقدامی انفعالی و از سر ناچاری است که به منظور چاره اندیشی برای جلوگیری از ادامه یافتن روندی در عرصه بین الملل است که وضعیت را به ضرر آنها پیش می برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار