بیست و دومین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی همزمان با دیگر نقاط کشور در مدارس استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیست و دومین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی  امروز در در هزار و ۵۷۰ مدرسه استان بوشهر  برگزار شد.

مدارسی که تا ۱۰۰ دانش‌آموز دارند، پنج عضو برگزیده، مدرسه‌های با جمعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانش‌آموز هفت عضو شورا و مدرسه‌های با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر نیز می‌توانند ۹ نماینده در شورا داشته باشند.

همچنین برای مدرسه‌های متوسطه اول و دوم با جمعیت تا ۲۵۰ نفر پنج عضو در شورا، مدرسه‌های با جمعیت ۳۵۰ نفر هفت عضو، مدرسه‌های با جمعیت تا ۵۵۰ نفر ۹ عضو و بیش از آن ۱۱ عضو در شورای دانش‌آموزی خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر امروز در مراسم برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه دخترانه زینبیه بوشهر گفت: شورا‌های دانش‌آموزی حس مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

علی‌مراد کرمی با اشاره به شعار انتخابات طلایه‌داران گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: این شعار، مدیران مدرسه و مسئولان را ملزم می‌کند توجه بیشتری به شورا‌های دانش‌آموزی داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: امسال انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی در هزار و ۵۷۰ مدرسه و برای ۱۷۳ هزار دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم برگزار می‌شود که از این تعداد، ۸۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و ۸۷ هزار دانش‌آموز پسر هستند.

سیروس فتحی افزود: ۲۱ هزار دانش‌آموز دختر و ۱۸ هزار و ۵۷۰ دانش‌آموز پسر در این انتخابات داوطلب عضویت در انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی استان بوشهر هستند که از این تعداد، ۲۱ هزار و ۲۷۰ دانش‌آموز به‌عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی مدرسه‌های این استان انتخاب می‌شوند.

او با بیان اینکه شورای هر مدرسه براساس تعداد دانش آموز، ۳ تا ۱۱ عضو اصلی و علی‌البدل دارد، بیان کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی در نوبت صبح ساعت ۹ و در نوبت بعد از ظهر ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدرسه‌هایی که قابلیت اجرای انتخابات به‌صورت الکترونیکی دارند امسال انتخابات آن‌ها به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

انتخابات شورا‌های دانش آموزی در بوشهر برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.