معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: کودکان و زنانی که زباله گردی می کنند به دلیل فشارهای اقتصادی و اجتماعی به این کار روی آورده اند.

سطل زباله ای که سفره غذای کودکان شده استغلام حسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: خدمات به کودکان کار و زنان بی سرپرست از سوی بهزیستی به صورت ۲۴ ساعته یا روزانه انجام می گیرد که وابسته به شرایط آن‌ها است، این خدمات شامل خوابگاه، غذا و خدمات درمانی برای کودکان خیابانی است ولی خدمات روزانه شامل غذا و خدمات درمانی است که برای کودکان کار در نظر گرفتیم.

او با بیان اینکه کودکان کار کودکانی هستند که با اجازه‌ی پدر ومادر خود کاری برای کسب درآمد انجام می دهند, افزود: اما کودکان خیابانی کودکانی هستند که پدر و مادر ندارد یا از سمت خوانواده ترک شده اند واز آن‌ها سوء استفاده می‌شود.
 
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در قانون کار کردن کودکان کمتر از ۱۵ سال ممنوع است، چون باعث دور ماندن از تحصیل و تفریحات کودکانه می شود که در آینده آن‌ها تاثیرگذار است، هچنین در سنین ۱۵ تا ۱۸ سال بعضی کار‌ها سخت برای نوجوانان ممنوع است.

حقدادی با اشاره به وضعیت کودکان کار اتباع خارجی در خراسان رضوی، افزود: تصمیم گیری در مورد وضعیت این کودکان با اداره کل اتباع خراسان رضوی است و خدماتی که به کودکان اتباع خارجه تعلق می‌گیرد با خدمات کودکان ایرانی برابر است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ما پارسال به حدود ۶۰۰ کودک خدمت رسانی کردیم و طی نیم سال اول امسال بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ کودک را سامان دهی کرده ایم.

حقدادی افزود: در خصوص خانم‌هایی که در معرض خطر و آسیب‌های بهداشتی و  اجتماعی هستند باید ارگان‌ها یا سازمان‌ها و خیرین در این موضوع به ما کمک کنند.

انتهای پیام // م. ک


کودکان کار در معرض آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.