مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در عملیات‌های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید در ماه جاری در مجموع ۶۰ نفر شکارچی متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید اسدالله هاشمی مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:  یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای مهرماه تاکنون کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه توانسته عملکرد بسیار مطلوبی ارائه دهد.

او افزود: به گونه‌ای که ماه جاری ۵۴ مورد تخلف در مناطق حفاظت شده استان صورت گرفته و در این رابطه ۶۰ نفر متخلف دستگیر شدند.

هاشمی بیان کرد: این شکارچیان غیر مجاز به همراه ۱۳ قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز دستگیر و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده اند.

او عنوان کرد: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو، خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عملکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در یک ماهه مهرماه مناسب ارزیابی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی سال جاری با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است، برای مدت زمان باقیمانده از سال جاری بهتر ارزیابی می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
انتهای پیام /غ

نظارت بیشتر برمناطق حافظت شده

برچسب ها: محیط زیست ، حیاط وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.