وزیر سابق ورزش و جوانان نسبت به انتخاب مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط وزیر واکنش نشان داد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عباسی، وزیر سابق ورزش و جوانان درباره این که گفته می‌شود شخص وزیر مدیران ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را انتخاب می‌کرده است، اظهار کرد: من این موضوع را به صورت جز به جز دنبال نکردم که ببینم به چه شکلی است، اما آنچه که به صورت دقیق مشخص هست، این است که قانون وزیر ورزش را مسئول می‌داند نه هیئت مدیره را. وزیر باید به مجلس پاسخگو بدهد مخصوصا در موضوع ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس وزیر و مجموعه وزارتخانه او  از اتفاقات این ۲ باشگاه نمی‌تواند جدا باشد.

دخالت وزارت ورزش در امور سرخابی‌ها، قانونی است

او افزود: چنین حضوری منطقی است، اما این که تلقی شود افرادی که با فلانی رفیق هستند به باشگاه می‌آیند درست نیست و این موضوع به فضای ۲ تیم لطمه می‌زند و باید مراقبت کنیم. دخالت ما اگر در حد قانون بوده، باید به این توجه کنیم تا برخی حواشی به وجود نیاید.

ما زمانی وارد مسائل تیم ملی شدیم که منافع ملی در میان بود

عباسی درمورد اختلاف وزارت ورزش  و کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در دوره مدیریتش بیان کرد: سرمربی نقش زیادی در پیروزی و شکست تیم دارد. ما زمانی وارد مسائل تیم ملی شدیم که منافع ملی در میان بود. حتما باید وزارت با نگاه جدی و همراه کننده خود به این موضوع اهمیت می‌داد. من نمی‌خواستم فقط فوتبال تبلیغ شود. چون در دوران ما، در  المپیک رشته‌های مدال آور نیاز به حمایت جدی داشتند.

فقط به نظر دادن اکتفا می‌کردیم

او ادامه داد: سعی می‌کردم در ورزش‌های ملی حاضر شوم. ما دستوری ندادیم و فقط به نظر دادن اکتفا می‌کردیم، چون می‌خواستیم  نتیجه بگیریم. همین موضوع باعث شد تیم ملی برای اولین بار به عنوان سرگروه وارد جام جهانی شود. در آن زمان  التهاب پیرامون تیم ملی مناسب نبود. خودم نیز سعی می‌کردم مشکلات را ترمیم کنم. در جلسه با کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال  و کی‌روش قرار گذاشتیم که ثبات را حفظ کنیم. او مربی‌ای بود که می‌توانست ما را به سرانجام برساند و حضور او  جواب داد. البته من چون افکار عمومی را دنبال می‌کردم، می‌دانستم که افکار  عمومی مدافع سیاست‌های ما است.

به جز سرخابی‌ها باشگاه‌های دیگری هم از دولت بودجه دریافت می‌کنند

عباسی درباره دریافت بودجه سرخابی‌ها از وزارت خانه اظهار کرد: این باشگاه‌ها الان هم اعتبار دریافت می‌کنند. نمی‌دانم مسائل اقتصادی این باشگاه‌ها بالانس است یا نه. بخشی از هزینه را هواداران و بخشی را دولت تامین می‌کنند. البته باشگاه‌های دیگری هم وجود دارند که از وزارت ورزش نه، اما از دولت پول دریافت می‌کنند. این ۲ تیم، چون به وزارت ورزش تعلق دارند، حساسیت بیشتری روی آن‌ها است. ۲ تیم، از دیرینه وجود دارند و حساسیت اجتماعی پیرامون آن‌ها وجود دارد، اگر بتوانیم بخش گسترده‌ای از هواداران را در قالب شرکت‌ها تعاونی سهامدار کنیم و خودشان ۲ تیم را اداره کنند مناسب‌تر است.

وقتی بحث شرکت‌های تعاونی در این ۲ باشگاه به وجود آمد، مخالف‌هایی صورت گرفت

او ادامه داد: چون یک زمانی من وزیر تعاون هم بودم، وقتی بحث شرکت‌های تعاونی در این ۲ باشگاه به وجود آمد، مخالف‌هایی صورت گرفت. اما در حقیقت باید ساز و کار دقیقی وجود داشته باشد. یا به همین شکل فعلی، دولت گردن بگیرد، یا مثل تیم‌های اروپایی به صورت صنایعی اداره شود  تا مقرون به صرفه باشد و یا هواداران مدیریت کنند. هیچ یک از این مسائل الان نیست. باید این موضع تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.