مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد از برگزاری نخستین نشست تخصصی بررسی موانع و چالش‌های پیش روی طرح کارورزی با حضور ارکان مختلف دخیل در این پروژه خبر داد.

اولین نشست تخصصی برای رفع مشکلات طرح کارورزی برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا عباس‎زاده مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد، در اولین جلسه بررسی چالش‎ها و موانع طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاه در کارگاه‎های تولیدی و صنعتی خراسان رضوی که با حضور نمایندگان دستگاه‎های متولی در مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: از سال ۹۶ طرحی از سوی دولت برای گذراندن دوره کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و به دنبال آن، به کارگیری و استخدام این نیرو‌ها در همان مراکز ابلاغ شد، اما متاسفانه این طرح تاکنون به خوبی اجرا نشده است.
 
او ادامه داد: در این جلسه مهم‌ترین چالش ها، پرداخت‌های تامین اجتماعی و تحقق نیافتن معافیت مالیاتی کارگاه‌ها بیان شد.
 
مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: به دلیل تحقق نیافتن معافیت مالیاتی، کارفرما از اجرای این طرح منصرف و مقرر شد این موضوع با اولویت در دستور کار قرار بگیرد تا برای رفع این مانع تصمیم گیری و برنامه ریزی شود.

عباس زاده افزود: البته این طرح یک راه حل موقت و کوتاه مدت در فضای اشتغال خراسان رضوی بوده و برای راه حل بلند مدت به دنبال این هستیم که با همکاری دانشگاه ها، طرح مهارت آموزی و کسب تجارب عملی را از درون دانشگاه آغاز و سپس دانش آموختگان را به مراکز کسب و کار معرفی کنیم.

شهرداری مشهد که با تصمیم استانداری خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی مشهد انتخاب شده است، بررسی موضوعی مشکلات و موانع موجود در حوزه‌های مختلف شهر را در دستور کار قرار داده که رفع موانع موجود در اجرای طرح کارورزی یکی از آن هاست.
 
انتهای پیام// م.ب
 

 برگزاری اولین نشست تخصصی بررسی موانع و چالش‌های پیش روی طرح کارورزی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.