معادن خارج مناطق حفاظت شده قرار گیرند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: معادن باید در خارج از مناطق حفاظت شده ساخته شوند تا این مناطق پناهگاه امنی برای پرندگان و حیوانات باشند.

معادن خارج مناطق حفاظت شده قرار بگیرندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در آیین گشایش کارگاه  آموزشی و عملی آشنایی با گونه‌های شاخص، اصول نگهداری و تیمار اولیه پرندگان شکاری در بوشهر بیان کرد: بی شک باید در تمام برنامه ریزی‌های توسعه‌ای به مساله زیست بوم توجه کنیم و توجه به پرندگان فقط موضوعی زیبایی شناختی نیست بلکه مساله‌ای اکولوژیک است.

او عنوان کرد: معادن باید در خارج از مناطق حفاظت شده ساخته شوند تا مناطقی که برای حفظ تنوع زیستی در شورای عالی محیط زیست کشور مجوز گرفته اند، بتوانند محل امنی برای پرندگان و حیوانات باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: هرگونه استفاده و بهره برداری از انفال الهی باید با توجه به مقتضیات و ساختار‌های قانونی محیط زیستی صورت پذیرد.

قلی نژاد ادامه داد: حفظ و بقای گونه‌های جانوری و تنوع زیستی آن‌ها در طبیعت به امری بسیار مهم و حیاتی برای حفظ میراث طبیعی بدل شده است.

او افزود: منابع اقتصادی پایدار با حفظ طبیعت و منابع طبیعی شکل می‌گیرد و هرگونه بهره برداری بدون توجه به اصل پایداری و حفظ محیط زیست می‌تواند به نابودی اقتصاد در بلندمدت و ازبین رفتن حیات منجر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: برنامه‌های حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی باید در سرلوحه همه برنامه ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد.

انتهای پیام/م

برنامه‌های اقتصادی با توجه به محیط زیست تدوین شود

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.