رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل گفت: سالانه بیش از ۶ هزار تن عسل در استان اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،فردین صفوی، رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل با بیان اینکه عسل اردبیل از لحاظ میزان تولید رتبه سوم کشور را داراست گفت: سالانه ۶هزار و ۲۰۰ تن عسل در این استان تولید و روانه بازار می‌شود.

او با اشاره به اینکه عسل سبلان اردبیل جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و به کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود افزود: در نمایشگاه تخصصی اربیل عراق عسل اردبیل در بین محصولات دیگر کشور‌ها به لحاظ کیفیت رتبه اول را به خود اختصاص داد.

رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل نبود صنایع تبدیلی از مشکلات صنعت زنبورداری استان خواند و گفت: خام فروشی عسل سبلان ارزش افزوده این محصول را پایین آورده و برای رهایی از این مشکل باید صنایع تبدیلی و بسته بندی در اردبیل راه اندازی شده و این ماده تولیدی جای پای محکمی در بازار‌های جهانی داشته باشد.

صفوی افزود: زنبورداری کشور به عنوان یک صنعت ارزشمند با بهره‌مندی هزاران خانوار از آن و اشتغالزایی قابل توجه روز به روز در حال تبدیل شدن به یک صنعت فاخر و ارزشمند است و مسئولان با هدف حمایت از زنبورداران می‌توانند زمینه تولید و عرضه با کیفیت را فراهم و از واردات بی رویه عسل به کشور جلوگیری کنند.

او ادامه داد: سالانه ۷۰ هزار تن عسل در کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شود ولی مشکلی که وجود دارد این است که عسل تولید شده همانند سایر محصولات تولیدی از بسته بندی مناسبی برخوردار نیست.

رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل افزود: متاسفانه کارخانه‌های بسته‌بندی عسل که در استان اردبیل فعال بودند بدلیل مشکلات مختلف به تعطیلی کشانده شدند و هم اکنون فقط یک شرکت فعال در این زمینه وجود دارد و به همین دلیل نیاز است اقدامات لازم در راستای بسته‌بندی و عرضه به بازار انجام شود.

صفوی از ساماندهی عسل فروشان تقلبی حاشیه جاده‌ها در استان خبر داد و گفت:در سال‌های اخیر استقرار عسل فروشان تقلبی که اغلب غیربومی هستند زیان و ضرر قابل توجهی به عسل اردبیل وارد ساخته است.

او گفت: فروش عسل در حاشیه جاده‌ها جمع آوری شده هرچند در بازار ممکن است عسل‌های تقلبی به فروش برسد و براین اساس نظارت کافی در بازار عسل با هدف عرضه عسل طبیعی و استاندارد به مردم و مهمانان انجام خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل بیان کرد:با توجه به این که عسل اردبیل ثبت جهانی شده نیاز است مسئولان استانی برای برندسازی این محصول حمایت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

صفوی بیان کرد: امروزه حرکت در مسیر تبلیغات بسیار حائز اهمیت است و باید برای معرفی عسل اردبیل از این ظرفیت مهم استفاده شود تا بتوان عسل اردبیل را که جزو باکیفیت‌ترین عسل کشور است به همگان معرفی کرد.

انتهای پیام/ح

ساماندهی عسل فروشان تقلبی حاشیه جاده‌ها در اردبیل

برچسب ها: عسل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.