مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت:۶۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نادر نان بخش مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: ۶۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که این امر بیمه سلامت را به عنوان بزرگترین بیمه پایه استان و کشور تبدیل کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان آذربایجان غربی از خدمات بیمه سلامت بهرمند هستند اظهار کرد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت تا بحال سالانه ۸ میلیون بار از خدمات درمان استفاده کرده اند.

اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در ۱۶ شهرستان استان تا پایان امسال

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی از اجرای طرح  نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان های خوی، بوکان و اشنویه تا پایان آبان ماه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این طرح تا پایان امسال بجز مرکز استان در تمام شهرستان های استان اجرا می شود.

نانبخش ادامه داد: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی با هدف صرفه جویی در هزینه‌ها و کاهش مصرف کاغذ از سال گذشته تاکنون در هفت شهرستان نقده، سلماس، ماکو، چالدران، چایپاره، شوط و پلدشت  در استان آغاز شده است.

او با بیان اینکه هفتاد درصد از مراکز و موسسات درمانی در مرکز استان مستقر هستند  افزود: تلاش بر این است تا آخر امسال ارومیه نیز به جمع مجریان طرح نسخه نویسی الکترونیکی بپیوندد.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی از آغاز طرح بیمه پایه اجباری سلامت با ارزیابی وسع در استان همزمان با سایر استان‌های کشور نیز خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارائه خدمات درمانی بهتر به افراد نیازمند و  با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امر ارزیابی وسع مالی متقاضیان بیمه سلامت در کشور اجرا خواهد شد.
نانبخش اظهار کرد: در اجرای آزمون وسع ارائه خدمات بیمه سلامت  براساس توان اقتصادی خانواده‌ها خواهد بود و از آن‌ها حق بیمه نیز دریافت می‌شود. و برای سه دهک اول ارائه خدمات بیمه سلامت رایگان خواهد بود.
 

انتهای پیام/م

برچسب ها: بیمه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.