هانیه چقازردی روانشناس مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت : یکی از مهمترین آسیبهایی که در سالهای اولیه تحصیل کودکان بروز نموده و بی توجهی به آن زیانهای جبران ناپذیری را در مقاطع بعدی زندگی افراد به جا میگذارد، اختلال در فرآیند یادگیری است که در اصطلاح روانشناسی به آن اختلال یادگیری می گویند.
او گفت : دلایل و نشانهها این نوع اختلال عمدتا به دلایل ژنتیکی، محیطی، روانی و بیوشیمیایی در افراد بروز مینمایند.
چقازردی افزود : بطور کلی اگر کودک شما یکی از علائم زیر را داشته باشد ممکن است دچار اختلال یادگیری باشد ضعف در فهمیدن و پیروی کردن از دستورالعملها ناهماهنگی در راه رفتن، ورزش کردن یا مهارتهایی از قبیل نگه داشتن یک مداد گم کردن مدام وسایل مورد نیاز انجام تکالیف مدرسه ضعف در فهمیدن مفهوم زمان پرخاشگری هنگام انجام تکالیف یا فعالیتهایی از قبیل خواندن، نوشتن یا ریاضیات.
چقازردی افزود : روشهای درمان اختلال یادگیری اختلالی دائمی است، ولی با تشخیص و مداخله به موقع میتوان مهارتهای کودک را در سطح بهینهای گسترش داد، به گونهای که بتواند همچون سایر افراد زندگی طبیعی داشته باشد.
او افزود : کودکان دچار اختلال یادگیری باید برای بهبودی به درمانگرانی مراجعه کنند که علاوه بر داشتن تحصیلات دانشگاهی دورههای تخصصی ویژه در زمینه اختلال یادگیری را نیز گذرانده باشند.
انتهای پیام/د