ستاد ساماندهی خدمت به زائرین دهه آخر صفر آستان قدس رضوی با راه اندازی پویش "حسینیه کودک"باعث ارائه برنامه‌های آموزشی و تربیتی برای کودکان و آشناسازی آن‌ها با سیره امام هشتم (علیه السلام)، شده است.

تپش قلب‌های کوچک در ایستگاه شهر بهشتمجید بخت‌رونده مسئول موکب خاتم الانبیاء در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  درخصوص حسینیه کودک و خدماتی که در این حسینیه ارائه خواهد شد، گفت: حسینیه کودک امسال برای اولین سال است که در موکب خاتم الانبیاء راه اندازی می‌شود. در این حسینیه مربیان مهد قرآن و افرادی که در این خصوص آموزش دیده‌اند، به زائران کودکی که به همراه والدین خود به این موکب مراجعه می‌کنند آموزش‌های فرهنگی، قرانی به همراه بسته‌های فرهنگی در قالب کتب رضوی ارائه می‌شود.

او افزود: امسال در محرم برای اولین بار حسینیه کودک را در مسجد محله خود راه اندازی کردیم و بچه هیئتی‌هایی که به همراه والدین خود به مسجد می‌آمدند به حسینیه کودک می‌رفتند و در فضایی متفاوت، مربی مهد قرآن در قالب برنامه‌ها وشیوه‌های متنوع و به‌روز، آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌کرد.

بخت رونده تصریح کرد: با برپایی موکب خاتم الانبیاء (ص) تصمیم گرفتیم حسینیه کودک نیز در این موکب برپا شود و برای زائران کودکی که از این مسیر عبور می‌کنند، در قالب برنامه‌های مفرح، آموزش‌های لازم توسط مربی مجرب ارائه شود.

مسئول موکب خاتم الانبیاء افزود: در این آموزش‌ها علاوه بر اینکه کودک در فضایی متفاوت قرار می‌گیرد، نحوه رفتار با والدین خود و شناخت بیشتر امام رضا (علیه السلام) را در قالب نقاشی، برنامه‌ها و بسته‌های فرهنگی فرا می‌گیرد.

او با تاکید براینکه موکب ما کاملا گروهی اداره می‌شود، تصریح کرد: این موکب با بیش از ۱۰۰ نفر خادمیار به صورت ۲۴ ساعته از روز اربعین تا شهادت امام رضا (علیه السلام) بیش از ۱۰ نوع خدمت را به زائران امام هشتم (علیه السلام) ارائه خواهد کرد.

بخت رونده با ادامه به آمادگی موکب برای اسکان زائرین کرد: اگر زائرین شب به موکب ما برسند و قصد استراحت داشته باشند، ایشان را به مسجد محل، که ظرفیت اسکان ۴۰۰ نفر در شب را دارد، منتقل می‌کنیم تا در آن مکان شب را به صبح بگذرانند.

انتهای پیام//ح. ص
 


راه اندازی حسینیه کودک برای اولین بار در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.