کمیته امداد استان کرمان پس از تأمین نیاز‌های اولیه ساکنان روستای محروم بنگرو با فراهم کردن زمینه اجرای طرح راهبری شغلی (مرغ تخم‌گذار) زمینه اشتغال خانوار‌های این روستا را نیز فراهم کرد.

زندگی در روستای محروم بنگرو جان دوباره گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کمیته امداد استان کرمان پس از تأمین نیاز‌های اولیه ساکنان روستای محروم بنگرو از توابع شهرستان قلعه گنج و اصلاح کپر‌های اهالی این روستا، با فراهم کردن زمینه اجرای طرح راهبری شغلی (مرغ تخم‌گذار) توسط راهبر شغلی زمینه اشتغال خانوار‌های ساکن در این روستا را نیز فراهم کرد.

 عماد کمالی، با ۲۸ سال سن کارآفرین موفقی است که با اجرای طرح نظام راهبری شغلی توانسته زمینه اشتغال ۲۳ خانوار در روستای محروم بنگرو از توابع قلعه گنج را فراهم کند.

این کارآفرین موفق گفت: در مرحله نخست با راه‌اندازی ۲۳ واحد مرغداری و توزیع ۱۵۰۰ قطعه مرغ تخم‌گذاری بین اهالی روستای بنگرو توانسته زمینه اشتغال خانوار‌های ساکن در این روستا را فراهم کند.

او ادامه داد: با اجرای طرح راهبری شغلی مرغ تخم‌گذار در حال حاضر هر خانوار ماهیانه از محل فروش مرغ و تخم‌مرغ بیش از ۱۸۰ هزار تومان درآمد کسب می‌کند.

این کارآفرین موفق افزود: به دنبال توسعه طرح با انجام کار جوجه‌کشی و تکثیر مرغ تخم‌گذار در منطقه محروم بنگرو هستیم.

کمالی گفت: تمام اقدامات و حمایت‌های مالی این طرح به‌صورت بلاعوض و با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی توسط کمیته امداد استان کرمان انجام‌شده است.

کمیته امداد با اجرای طرح نظام راهبری شغلی با بهره‌مندی از کارآفرینان حرفه‌ای باهدف مشارکت در برنامه اشتغال امداد، فرصت‌های شغلی برای محرومان ایجاد خواهد کرده و کارآفرینان با راهبری، کمک و هدایت مددجویان راه‌های کسب درآمد را به آن‌ها آموزش خواهند داد تا بتوانند به‌صورت مستقل دارای شغل شده و کسب درآمد کنند.

۲۳ خانوار با جمعیت ۷۸ نفر در روستای محروم بنگرو با ضریب محرومیت ۹ ساکن هستند

انتهای پیام/س

فراهم کردن زمینه اجرای طرح راهبری شغلی در بنگرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار