رئیس‌جمهور ترکیه گفت اگر توافق این کشور با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه اجرایی نشد، آنکارا پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته به عملیات خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در اظهاراتی بر ادامه عملیات این کشور در شمال سوریه در صورت اجرایی نشدن توافق آنکارا و واشنگتن درباره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

او با اشاره به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد: «با عملیات چشمه صلح یک بار دیگر تسلیم‌ناپذیر بودن کشورمان را نشان دادیم. تنها در ۹ روز ۷۶۵ تروریست از جمله سرکرده‌‎های آن‌ها را از پای درآوردیم و منطقه‌ای به وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر را از ظلم گروه تروریستی نجات دادیم.»

رئیس‌جمهور ترکیه به توافق خود با آمریکا درباره خروج نیروهای کرد از منطقه امن هم اشاره کرد و گفت: ما نه با گروه تروریستی بلکه با آمریکا توافق کردیم. برخی می‌خواهند اصل قضیه را منحرف کنند، اما چنین چیزی وجود ندارد. انتظار ما از متحدان آمریکایی خود این است که این بار به قول‌های خود پایبند باشند.

اردوغان افزود: (توافق با آمریکا) اگر اجرایی شود، چه بهتر، اما اگر نشد پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته به عملیات خود ادامه می‌دهیم.

او در ادامه اظهاراتش همچنین گفت: وقتی بقای کشور و آرامش ملت‌مان مطرح است، لزومی ندارد از کسی اجازه بگیریم. اهداف و رویا‌های کشور را محقق خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار