رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یو پی وی سی گفت: توان تولید پروفیل در کشور بالاست و ظرفیتی بالغ بر حدود ۱۸۰ هزار تن تولید در سال را داریم.

توان تولید ۱۸۰ هزار تن  پروفیل در و پنجره یو پی وی سی/تحریم ها باعث کاهش تولید شده استحسین طوسی رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یو پی وی سی ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: صادرات عمده‌ای در صنعت پروفیل در و پنجره یو پی وی سی نداریم و بیشتر به صورت موردی بوده که در آن مسائل قیمتی مطرح است. به دلیل اینکه صادرات کم است، نمی‌توانیم با سایر کشور‌ها از این دیدگاه رقابت کنیم.

او بیان کرد: در ۶ ماه گذشته تولید محدودی در زمینه پروفیل در و پنجره یو پی وی سی داشتیم و تقریبا یک سوم ظرفیت موجود تولید داریم که تحریم، رکود و نبود تقاضا تاثیر به سزایی در این شرایط داشته است.


بیشتر بخوانید: کاهش شتابزده تعرفه واردات پروفیل یو پی وی سی را متوقف کنید


طوسی با تاکید بر اینکه رکود در صنعت ساختمان باعث کاهش تقاضا پروفیل در و پنجره یو پی وی سی شده است، تشریح کرد: مدتی است که صنعت ساخت و ساز بسیار رکود داشته، این امر باعث کاهش تولید پروفیل در و پنجره یو پی وی سی نیز شده است. تحریم‌ها را نیز می توان یکی دیگر از عوامل کاهش تولید دانست .

رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یو پی وی سی ایران با اشاره به واردات پروفیل در و پنجره یو پی وی سی در کشور، افزود: واردات کالای پروفیل به کشور زیاد نیست چرا که بعد از افزایش قیمت ارز، منطقی و اقتصادی نیست که با این تعرفه گمرکی کالا را وارد کنیم، اما برخی از واحد‌هایی که در مناطق آزاد تأسیس شده بودند، واردات دارند.

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات از کشور ترکیه است، گفت: به دلیل اینکه ایران به مرز ترکیه نزدیک است، آن‌ها می‌توانند از طریق مناطق آزاد اجناس خود را وارد کشور کنند. بیشترین صادرات پروفیل به کشور‌هایی همچون عراق، گرجستان، ترکمنستان، افغانستان و کشور‌های همسایه است.

رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یو پی وی سی ایران گفت: تولیدکنندگان صنایع پروفیل مانند سایر تولیدکنندگان در صنعت های مختلف از شرایط سال‌های تحریم آسیب‌های زیادی را متحمل شده اند. رکود تورمی در یک دهه گذشته و ادامه آن و تعمیق این رکود در سال‌های اخیر، آسیب‌های زیادی را به فعالان این صنعت وارد ساخته است.

رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یو پی وی سی ایران افزود: میزان ظرفیت تولید پروفیل در کشور بالاست و می‌توان گفت توان ظرفیتی بالغ بر حدود ۱۸۰ هزار تن تولید در سال را داریم، اما اکنون یک سوم این مقدار را تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/

کاهش میزان تولید پروفیل در و پنجره یو پی وی سی به یک سوم ظرفیت

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار