سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ورود زائران پاکستانی کربلای معلی به این استان از یکم شهریور تا ۲۷ مهر نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۲درصد رشد داشته است.

افزایش ۷۲ درصدی ورود زائران پاکستانی به سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ایوب کرد سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان  گفت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری تا کنون بیش ۱۰۹ هزار نفر زائر پاکستانی کربلای معلی از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور وارد شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد رشد داشته است.

کرد گفت: از این تعداد ۵۲ هزار و ۳۹۲ نفر زائر توسط هزار و ۱۹۵ دستگاه اتوبوس پاکستانی وارد این پایانه شده اند که پس از طی مراحل قانونی و دریافت پروانه تردد به مرز شلمچه عزیمت کرده اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۵۷ هزار و ۴۶۱ زائر پاکستانی پیاده در این مدت از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند که بعد از ورود، جابجایی آن‌ها با هزار و ۳۰۶ دستگاه اتوبوس ایرانی به مقصد مرز‌های غربی کشور انجام شده است.

کرد همچنین از ورود ۷۸ زائر افغانستانی در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک خبر داد و افزود: زائران این کشور نیز با سه دستگاه اتوبوس ایرانی به مشهد مقدس و از آنجا به مقصد شلمچه اعزام شدند.

او در پایان با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میرجاوه به عنوان دروازه ورود زائران پاکستانی به کشور خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی به منظور تسهیل در تردد زائرین در این پایانه صورت گرفته و بطور تمام وقت میزبانی از زائران در این پایانه با همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع

رشد چشمگیر ورود زائران پاکستانی به سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار