استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت طرح‌های راه آهن و جاده‌ای استان با اختصاص ۹۵ میلیارد تومان شتاب می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، معتمدیان  استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به تهران و دیدارش با وزرا و مسئولان کشوری گفت: پس از شروع عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه‌آهن در مسیر خراسان جنوبی، قول رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز برای تخصیص اعتبار محقق شد که تخصیص چنین رقمی در نوع خود بی‌نظیر است.

او با بیان اینکه اعتبار طرح راه آهن خراسان جنوبی پیش از این، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود افزود: ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ اضافه شد که در کوتاه‌ترین زمان بعد از کلنگ‌زنی به وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان مدیریت و بودجه کشور ابلاغ شد.

معتمدیان گفت: شرکت ویسا که مجری قطعه ۳۲ کیلومتری راه آهن است به کنسرسیومی شرکت ریلی خراسان جنوبی پیوست که در مجموع ۶ شرکت مسئولیت اجرای طرح ۲۷۱ کیلومتری را به عهده دارند و قرار است ۹۰ درصد اعتبارات از طریق این کنسرسیوم تامین شود.

استاندار در ادامه از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به طرح دوبانده شدن محور بیرجند- قاین با دستور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود:برای تامین آن مقرر شد از ظرفیت ماده ۵۶ قانون توسعه ششم استفاده شود تا بدهی‌های پیمانکار پرداخت و سرعت اجرای آن بیشتر شود.

ابلاغ ۲ میلیون یورو (حدود ۲۵ میلیارد تومان) به وزارت راه و شهرسازی برای احداث جاده ماهیرود به فراه نیز خبر دیگر معتمدیان بود که افزود: قطعه ۳۰ کیلومتری این محور از طرف ماهیرود به فراه در حال انجام است.

او گفت: برای محور نهبندان به بیرجند و سربیشه به درح نیز اعتباراتی ابلاغ شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزایش پرواز‌های فرودگاه بیرجند و سفر وزرای ارتباطات و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آینده به خراسان جنوبی از دیگر خبر‌های استاندار از سفر هفته گذشته اش به تهران بود.

انتهای پیام / ط ا

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به طرح دوبانده شدن محور بیرجند- قاین

برچسب ها: راه اهن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
باتشکر اگر تخصیص اعتبارات در استان عادلانه تربود بهتر می بود.
آخرین اخبار