امام جمعه موقت مشهد گفت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین باعث شگفتی جامعه شناسان و متفکران غربی شده و ترس را در دل مستکبران غربی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در ویژه برنامه شام اربعین حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه عظمت راهپیمایی اربعین با ویژگی‌هایی، چون وحدت قلوب موجب شگفتی جهانیان شده است، گفت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین باعث شگفتی جامعه شناسان، دانشمندان و متفکران غربی شده و ترس و وحشت را در دل مستکبران غربی ایجاد کرده است.
 
او ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در رابطه با امام حسین (ع) می‌فرماید که إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً، برای شهادت حسین (ع)، حرارت و گرمایی در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود؛ این حرارت و گرما در قلوب مومنان باعث دگرگونی افراد خواهد شد.

امام جمعه موقت مشهد گفت: حضور میلیونی انسان‌ها در پیاده‌روی اربعین به خودی خود بیانگر همان حرارت و گرمی شهادت امام حسین (ع) در قلوب مومنان است که هرگز خاموش نمی‌شود و هر سال بیشتر هم می‎شود؛ به بیان مقام معظم رهبری "راهپیمایی عظیمِ اربعین یک پدیده الهی و معنوی است و حقیقتاً قابل توصیف نیست".

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه افزود: شعارهایی، چون "لبیک یا حسین" و "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة" که مومنان در راهپیمایی اربعین از جان و دل سر می‎دهند و پرچم و بیرق مزین به آن شعار را حمل می‌کنند، برگرفته از عشق عمیق آنان به سیدالشهداء و راه حضرت‌شان است.

او تصریح کرد: دگرگونی قلب باعث تغییر رفتار، کردار و عمل انسان می‌شود، به عنوان مثال وقتی سلمان فارسی قلبش به سوی رسول الله (ص) حرکت کرد و دگرگون شد، همه اعمالش دور مدار رسول الله (ص) چرخید.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه مسیر هدایت بشریت عاشوراست، گفت: امام حسن عسگری (ع) در روایتی می‎فرمایند که علامت‌های مومن پنج چیز است که شامل خواندن پنجاه ویک رکعت نماز در شبانه روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی را در سجده بر خاک نهادن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه افزود: ولایتمداری و بصیرت افزایی از درس‎های بزرگ عاشوراست، اگر ملتی نسبت به فتنه‌ها و اتفاقات اطرافش بصیرت نداشته باشد دچار گمراهی و ضلالت خواهند شد.

انتهای پیام//ف.ش
 

ولایتمداری و بصیرت افزایی از درس‎های بزرگ عاشوراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.