نخست وزیر انگلیس نامه درخواست تعویق زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا را بدون امضاء ارسال کرد.

نامه بدون امضا؛ خشم جانسون از پارلمانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نامه درخواست این کشور از اتحادیه اروپا برای تعویق زمان برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را بدون امضاء به این اتحادثه ارسال کرد.

بر این اساس، جانسون در تماس با مقامات اروپایی علت این امر را مجبور شدنش از سوی پارلمان برای ارسال این نامه و درخواست تعویق برکسیت عنوان کرد. وی تصریح کرد شخصاً علاقه‌ای به تمدید زمان برکسیت ندارم، اما پارلمان من را مجبور به این کار کرد پس نامه تعویق زمان برکسیت در واقع نامه پارلمان است نه نامه من!

نخست وزیر انگلیس از سران اتحادیه اروپا خواسته است نمایندگان پارلمان را برای تصویب طرح خروج لندن از این اتحادیه تا تاریخ ۳۱ اکتبر راضی کنند، زیرا این تصمیم به نفع لندن و بروکسل است.

جانسون شنبه شب اعلام کرد امشب به دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نامه خواهد نوشت و در آن خواستار تاخیر در اجرای روند برکسیت می‌شود.

جانسون پیشتر تاکید کرده بود لندن ۳۱ اکتبر (۱۰ روز دیگر) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. با این حال، روز گذشته نمایندگان پارلمان انگلیس با رای به متممی، نخست وزیر این کشور را مجبور به تمدید زمان برکسیت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار