معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت : با توجه به روحیه پرسشگری در بین نوجوانان و به منظور پاسخ به شبهات دینی در بین دانش آموزان کارگاه‌های گفتمان دینی در مدارس این شهرستان برگزار می‌شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد لقمان غفوری معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت : با توجه به روحیه پرسشگری در بین نوجوانان و به منظور پاسخ به شبهات دینی در بین دانش آموزان کارگاه‌های گفتمان دینی در مدارس این شهرستان برگزار می‌شود.

او گفت : با توجه به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری یادواره سال رونق تولید، مشخصات تمامی دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و در سامانه همگام ثبت می‌شود.

او از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس شهری و مدیر مستقل روستایی این شهرستان خبر داد و افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در بیش از یکصد مدرسه شهری و مدیر مستقل روستایی از ۲۹ مهرماه جاری با همکاری مدیران، معاونان و مربیان تربیت بدنی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت: انتخابات شورا‌های دانش آموزی همزمان با مدارس سراسر کشور اول آبان ماه ۹۸ با مشارکت و حضور فعال دانش آموزان برگزار و دانش آموزان نمایندگان خودرا برای حضور در شورای مدرسه انتخاب می‌کنند.

غفوری از ایجاد بانک اطلاعاتی دانش آموزان حافظ قرآن نیز خبر داد و افزود: با همکاری مدیران و معاونان پرورشی بانک اطلاعاتی دانش آموزانی که بیش از یک جزء قرآن را حفظ هستند جمع آوری می‌شود.

او با اشاره به طرح آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی و اجرای زنگ نماز در تمامی مدارس تابعه این شهرستان گفت: براساس بخشنامه وزارت متبوع مدارس نیم ساعت از فعالیت خودرا به اجرای فریضه نماز و اقامه آن بصورت جماعت با حضور معلمان و دانش آموزان اختصاص می‌دهند.

غفوری به برنامه‌های امور پرورشی در مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی، پاسخ به شبهات مذهبی با حضور کارشناسان، فعال نمودن گروه‌های یادآوران معروف، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری، جشنواره نوجوان سالم، پرسش مهر ۹۸، کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح مدرسه پویا، برگزاری کارگاه آشنایی مربیان با اصول و مفاهیم نمایش و سرود، گرامی داشت ایام الله و مناسبت‌ها از جمله فعالیت‌های امور پرورشی در سال تحصیلی جاری مدارس این شهرستان است .

 

 

انتهای پیام/د

ایجاد روحیه پرسشگری در بین نوجوانان

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.