رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال حدود ١ میلیون و ٥٠٠ هزار زائر بیشتر داشتیم و مشکلات کمتر بود اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

اثرگذاری رفتار زائران ایرانی بر مسئولان عراقبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: در بعضی از موارد بر اساس برآورد‌هایی که داشتیم اوضاع بهتر پیش رفت اگرچه نگاه ما به عملیات بزرگ اربعین، نگاه بلندتری نسبت به موضوعات مطرح‌شده است.

او افزود: امیدواریم که مراسم اربعین در یک شرایط کاملاً متفاوت برگزار شود و زائران بدون هیچ گونه دغدغه‌ای بتوانند در این مراسم شرکت کنند، البته ما از سال گذشته که اربعین تمام شد کار را شروع کردیم و در زمان مراسم اربعین به دنبال کاری هستیم که در طول ١ سال تمام افراد انجام دادند، کار ما فقط ساماندهی و هماهنگی بین بخشی و کار‌های امنیتی است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد: خدا را شکر تاکنون هیچ گونه ناامنی در ایران و عراق برای زائران نداشتیم، تلاش سنگینی توسط دولت عراق در عراق صورت می‌گیرد و نیرو‌های ما در آن جا در قالب مستشاری عمل می‌کنند.

ذوالفقاری یادآور شد: در داخل مرز‌های کشور هم تمام دستگاه‌های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی همراهی می‌کنند و به گفته زائران هیچ گونه ناامنی نداشتیم.

او اظهار کرد: روز گذشته بیش از ٣٣٠ هزار زائر برگشتند و معطل هم نشدند، همچنین تشکر می‌کنم از مردم، خدمتگزاران و زائران که با توجه به گزارش ها، رفتارشان در عراق اثرگذاری بر مسئولان عراق داشته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: بنده مشاهده کردم که مسئولان آن‌ها اعلام کردند که با توجه به نظم و انضباط ایرانی‌ها، مشتاق هستیم که در سال آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

ذوالفقاری گفت: تا ساعت ٨ صبح امروز، تردد زائران ما در مرز‌های کشور از مرز ٦ میلیون و ١٧٠ هزار نفر گذشت، همچنین شماره موبایل زائران در سامانه سماح ثبت شده بود و ما مطالبی را که لازم بود پیامک کردیم.

او تاکید کرد: امسال حدود ١ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر افزایش زائر داشتیم، البته مشکلاتمان کمتر بود ما با نقطه مطلوب و ایده‌آلمان فاصله داریم، اما نسبت به سال گذشته قابل مقیاسه نبود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: امیدوارم در سال آینده با همکاری دولت عراق، وضعیت آن سوی مرز‌ها بهبود یابد تا زائران هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار