معاون عملیات نیروی انتظامی گفت: از ساعت ۱۶ امروز راه‌های شهر مهران تا ایلام یکطرفه شده‌اند تا زائران بتوانند به راحتی به کشور برگردند.

ساجدیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ساجدی‌نیا معاون عملیات نیروی انتظامی درباره وضعیت مرز‌های چهارگانه ایران گفت: از سه روز قبل موج برگشت زائران از کشور عراق به ایران به اوج خود رسیده است و تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار نفر وارد کشور شدند که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امشب به مرز ۳۰۰ هزار نفر برسید. در کل بیش از ۳ میلیون و ۵۰ هزار نفر از کشور به عراق سفر کردند و تا این لحظه بیش از ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار نفر وارد ایران شدند و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امشب از مرز ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر بگذرد.

او افزود: خوشبختانه محور‌های مواصلاتی مشکل خاصی ندارد؛ البته مقداری از نظر ترافیکی پر‌حجم هستند، اما تاکنون مشکلی پیش نیامده است. از ساعت ۱۶ امروز راه‌های شهر مهران تا ایلام یکطرفه شده‌اند تا زائران بتوانند به راحتی به کشور برگردند.

ساجدی‌نیا تصریح کرد: استان‌های دیگر مانند کرمانشاه، لرستان و تعدادی از شهر‌های دیگر با ترافیک روان روبرو هستند؛ اما همکاران ما از طریق مانیتور‌ها و دوربین‌ها تمامی جاده‌ها را رصد می‌کنند. طبق آمار داشبورد‌های سرعت‌سنجی، اکنون حدود ۷۶ کیلومتر خودرو در مرز‌ها تردد می‌کنند. همچنین خوشبختانه در پایانه‌ها مشکل حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌ نداریم؛ به طور میانگین حدود ۵۰۰ اتوبوس در پایانه‌های مرزی چهارگانه حضور دارند، امروز هم بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اتوبوس تردد داشتند و از مرز خارج شدند.

معاون عملیات نیروی انتظامی تاکید کرد: زائران با ورود به مرز‌های کشورمان، حتماً استراحت و بعد رانندگی کنند. امروز تصادفات نسبت به روز‌های قبل کمتر بود، اما رانندگان توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار