نیمی از آیفون‌های فعال در جهان به سیستم عامل iOS 13 بروزرسانی شدند

اپل به تازگی آمار آیفون‌ها و آیپدهایی که از سیستم‌عامل جدید این شرکت استفاده می‌کنند، منتشر کرده است.

آمار دستگاه‌هایی که از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اپل استفاده می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل امروز نمودار‌هایی را در صفحه پشتیبانی App Store خود منتشر کرد که نشان می‌دهد هم‌اکنون ۵۰ درصد از آیفون‌های سازگار، iOS 13 را اجرا می‌کنند. آخرین بیلد سیستم‌عامل موبایل اپل ماه گذشته منتشر شد تا در آخرین مدل‌های آیفون ظاهر شود. از زمان انتشار، اپل مجبور شد برخی از اشکالات را رفع کند و بلافاصله iOS 13.1.3 را منتشر کرد. به طور کلی، ۴۱ درصد آیفون‌ها توسط iOS 12 و ۹ درصد باقی مانده با استفاده از بیلد قدیمی‌تر کار می‌کنند.

اعداد و ارقام محاسبه شده توسط اپل بر اساس مراجعه به فروشگاه App نیز نشان می‌دهد که ۵۵ درصد از کل مدل‌های آیفون منتشر شده در چهار سال گذشته از iOS 13 استفاده می‌کنند. این گوشی‌ها شامل آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، آیفون X، آیفون XS، آیفون XS مکس، آیفون XR، آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هستند. چیزی در حدود ۳۸ درصد از این مدل‌ها هنوز در حال اجرای iOS 12 هستند در حالی که ۷ درصد از بیلد قدیمی استفاده می‌کنند. سال گذشته در این زمان آخرین نسخه سیستم عامل موبایل اپل iOS 12 بود که بر روی ۶۰ درصد از مدل‌های واجد شرایط آیفون و آیپد نصب شده بود.

آمار دستگاه‌هایی که از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اپل استفاده می‌کنند


بیشتر بخوانید: هوآوی به زودی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل را دریافت می‌کند


اپل با بیلد iOS 2019 حالت تاریک بومی را به آیفون و آیپد اضافه کرد

حال که صحبت از آیپد شد باید بگوییم که امسال اپل iPadOS 13 اختصاصی را برای تبلت‌های خود منتشر کرد. یک سوم از آیپاد‌های واجد شرایط از iPadOS 13 استفاده می‌کنند در حالی که اکثریت آن‌ها یعنی ۵۱ درصد، همچنان iOS 12 را در خود اجرا می‌کنند. ۱۶ درصد نسخه حتی قدیمی آی‌اواس را نیز نصب کرده‌اند. مطابق با مدل‌های آیپد که در چهار سال گذشته به بازار عرضه شده‌اند، ۴۱ درصد دارای iPadOS 13 از پیش نصب شده‌اند، ۵۱ درصد iOS 12 را اجرا می‌کنند و ۸ درصد نیز نسخه قدیمی آی‌اواس را درون خود دارند.

آمار دستگاه‌هایی که از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اپل استفاده می‌کنند

با بروزرسانی iOS 13، اپل حالت بومی تاریک را اضافه کرده، حجم بارگیری برنامه‌ها کاهش داده شده و بروزرسانی‌های آن‌ها سریعتر انجام شده است. برنامه‌ها اکنون ۲ برابر سریعتر در آیفون بارگذاری می‌شوند. اکنون Face ID نیز سریعتر است، Apple Maps جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد، برنامه Photos بازسازی شده و صفحه کلید QWERTY مجازی برای تایپ کردن عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. در iPadOS 13، کاربران آیپد می‌توانند نماد‌های بیشتری را در صفحه اصلی جای دهند، صفحه کلید مجازی QWERTY را کوچک کنند، از صفحه کشویی بومی برای تایپ در صفحه کلید استفاده کنند و به طور پیش فرض صفحات وب را دریافت کنند. همچنین برجسته کردن متن‌ها ساده‌تر شده و از یک حرکت سه انگشتی برای برش و جای‌گذاری متن استفاده می‌شود. با iPadOS 13، تبلت‌های اپل حالت تاریک را نیز تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/

اپل آمار جدید خود را منتشر کرد

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
از من 6sهست اپديت ميشه
آخرین اخبار