معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربنا‌های حمل و نقل کشور از تسریع در اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت و شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس خطیبی معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: گفت: طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت و شهرکرد از جمله طرح‌هایی است که از چند سال گذشته آغاز و هم اکنون روند اجرای آن تسریع شد.

او افزود: باپیگیری‌های استاندار چهارمحال و بختیاری و حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور این طرح جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی تلقی شده است.

خطیبی اضافه کرد: این طرح در بخش زیرسازی در ۳ قطعه عملیات اجرایی دارد که قطعه نخست آن با ماشین‌آلات و امکانات کامل در حال احداث است.

او ادامه داد: ۹۰ درصد از قطعه ۲ راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۲۰ کیلومتر در سال‌های قبل کار شده و در حال تکمیل است.

او گفت: مناقصه قطعه ۳ این طرح انجام و پیمانکار مشخص و در محل مستقر شده است.

خطیبی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها و توافق‌های صورت گرفته در سطح ملی و استانی قرار شده این طرح تا بهار ۱۴۰۰ افتتاح و بهره‌برداری شود.

او خاطرنشان کرد: برای اجرای راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۵ هزار و ۵۰۰ متر تونل حفر، ۲ هزار و ۵۰۰ متر پل خاص ساخته و ۱۲ میلیون متر مکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی می‌شود.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: مناقصه عملیات اجرایی احداث ایستگاه سفیددشت با ۵ هزار متر مربع زیربنا و ۳۸ میلیارد ریال اعتبار به زودی برگزار می‌شود.

خطیبی افزود: مناقصه عملیات اجرایی احداث ایستگاه نیز تا آبان برگزار می‌شود.

او گفت: خرید ریل برای راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد به صورت ترک تشریفات انجام خواهد شد.

انتهای پیام/خ

تعیین پیمانکار قطعه ۳ راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار