افزایش فروش هوآوی علی‌رغم فشارهای تجاری آمریکا

با انتشار آمار فروش هوآوی مشخص شد که این شرکت پس از تحریم‌های آمریکا علیه خود نه تنها به عقب بازنگشته بلکه پیشرفت داشته است.

پیشرفت هوآوی علی‌رغم فشارهای تجاری آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوآوی هنوز هم در حال غافلگیر کردن کسانی است که منتظرند این شرکت به دلیل تحریم‌های نابخردانه آمریکا و حضور آن در فهرست سیاه بازرگانی این کشور شکست بخورد. همان طور که اطلاع دارین وجود این شرکت در فهرست مذکور بدین معناست که دیگر هوآوی از معاملات تجاری با آمریکا منع شده است. در حالی که برخی از شرکت‌های تکنیکال آمریکایی، راه‌حل‌های دور زدن این ممنوعیت را پیدا کرده‌اند، گوگل به هوآوی اجازه نداد نسخه جدید اندروید را برای آخرین دستگاه‌هایش استفاده کند.

هوآوی میزان فروش امسال خود را ۵۰ درصد بیشتر ۲۰۶ میلیون دستگاه سال گذشته یعنی ۳۰۰ میلیون گوشی تخمین زده بود و عقیده داشت تا پایان سال جاری با کنار زدن اپل و سامسونگ به بزرگ‌تر تولیدکننده گوشی تبدیل می‌شود. اما پس از تحریم آمریکا متوجه شد این سناریو امکان‌پذیر نیست.


بیشتر بخوانید: هوآوی به زودی مجوز استفاده از فروشگاه مجازی گوگل را دریافت می‌کند


پیشرفت هوآوی علی‌رغم فشارهای تجاری آمریکا

مسیر هوآوی ادامه پیدا کرده است

نکته جالب این اتفاقات این است که با وجود تمام اتفاقاتی برای این شرکت رخ داده است، فروش این شرکت بیشتر از آن چه بوده که حتی خوشبین‌ترین تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند. طی سه ماهه اول سال، این شرکت بیش از ۱۸۵ میلیون دستگاه عرضه کرده که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است. هوآوی در سه ماهه دوم ۵۹ میلیون دستگاه و در سه ماهه دوم و ۶۷ میلیون تلفن هوشمند تحویل خریداران خود داده است. معمولاً هوآوی پیشرفته‌ترین تلفن‌های خود را در سه ماهه چهارم عرضه می‌کند. همانطور که از ارقام مشخص است، امسال محموله‌های ارسال شده در طی نیمه دوم دقیقاً برابر با تعداد ارسال شده در نیمه اول بود.

هوآوی همچنین بزرگترین ارائه دهنده تجهیزات شبکه در جهان است و در ساخت شبکه‌های 5G بزرگترین سازنده است. نسل بعدی اتصالات بی‌سیم سرعت بارگیری داده را ۱۰ برابر سریعتر از 4G LTE ارائه می‌دهد و منجر به ایجاد شرکت‌ها و صنایع جدید می‌شود. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که حتی اگر آمریکا متحدان خود را از استفاده از تجهیزات هوآوی به عنوان تأمین‌کننده شبکه‌های 5G خود منع کرده باشد، او اکنون با بیش از ۶۰ شرکت مخابراتی جهانی برای تهیه تجهیزات 5G قرارداد منعقد کرده است.

انتهای پیام/

هوآوی باز هم همه را شگفت‌زده کرد

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار