مدیرکل اداره استاندارد فارس با اشاره به فعالیت هزار و ۳۴۴ واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد در استان، گفت: تاکنون هزار و ۵۴۰ پروانه برای سه هزار و ٨١٠ فرآورده این واحد‌های تولیدی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل اداره استاندارد استان فارس در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد، با بیان اینکه استاندارد، رعایت اخلاق و ارزش‌های انسانی در حق‌الناس است، گفت: از جمله ایراد‌هایی که به پژوهش‌های کشور وارد است، این است که مباحث پژوهشی در کتابخانه‌ها می‌ماند و در تولید و عمل وارد نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه نقش استاندارد در داد و ستد و تجارت حیاتی است، افزود: مصرف کننده به علامت استاندارد اعتماد می‌کند و اگر به این اعتماد خدشه دارد شود، تولید کننده ورشکسته می‌شود.

رهنما با اشاره به فعالیت هزار و ۳۴۴ واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد در استان، ادامه داد: تاکنون هزار و ۵۴۰ پروانه برای سه هزار و ٨١٠ فرآورده این واحد‌های تولیدی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: هزار و ۶۰۰ نفر، مسئولیت کنترل کیفیت در این واحد‌های تولیدی را به عهده دارد.

رهنما با تاکید بر اینکه نظارت بر شهربازی، آسانسور‌ها و مصالح ساختمانی در اولویت اداره‌کل استاندارد استان فارس است، افزود: براساس قانون تولید کننده باید به اداره استاندارد برای دریافت مجوز مراجعه کند، اما برخی فعالان ساختمانی از این موضوع غفلت می‌کنند که در این راستا در شش ماه گذشته هزار واحد شناسایی شده است.

او همچنین با بیان اینکه آمار‌های اداره‌کل استاندارد دقیق‌ترین آمار است، گفت: امسال با افزایش ۵۰ درصدی در صدور پروانه برای واحد‌های تولیدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو هستیم.

مدیرکل استاندارد فارس بیان کرد: در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیز شاهد رشد ۲۰۰ درصدی فعال شدن ظرفیت واحد‌های خالی تولیدی هستیم.

انتهای پیام/چ

بزرگداشت روز جهانی استاندارد

برچسب ها: استاندارد ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.