مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز محلول پاشی فروت ست، پس از برداشت محصول در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرذ: با هدف شکوفه دهی مناسب و تولید میوه مرغوب، توصیه به مصرف کود‌های موسوم به فروت ست یا افتر فروت به باغداران در دستور کار مروجان قرار گرفته است.

او بیان کرد: تغذیه پس از برداشت محصول، عناصر غذایی مورد نیاز درختان را در فصل زمستان تامین می‌کند و ضمن پیشگیری از خسارات ناشی از سرمای زمستانه و بهاره، موجب شادابی آن‌ها در اوایل فصل رشد می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه در باغ‌های گوناگون، نوع درختان میوه و انواع کمبود‌ها و اختلالات موجود، تعیین کننده فرمولاسیون توصیه کودی برای تغذیه است، تصریح کرد: با این حال، بهره مندی از ترکیبات کودی حاوی عناصر فروت ست ازت، روی و بور به صورت عمومی برای تمام باغات قابل توصیه است.

این مقام مسئول با اشاره به سطح بالای باغ‌های پسته در این شهرستان بر نقش بسیار اساسی کلسیم در افزایش عملکرد درختان پسته تاکید کرد و افزود: کمبود این عنصر موجب ایجاد اختلالات متعدد در درختان پسته از جمله تنک شدن خوشه می‌شود به همین دلیل استفاده از کلسیم در ترکیب فروت ست درختان پسته ضروری است.

رحیمی افزود: محلول پاشی به عنوان یک روش مکمل تغذیه‌ای در باغبانی مدت‌ها است که مورد توجه قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین کود‌ها جهت محلول پاشی، کود فروت ست (Fruit Set) که حاوی عناصر ازت، روی، بور است.

انتهای پیا/چ

محلول پاشی فروت ست درختان میوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی
۲۲:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
در صورت استفاده در اواسط اردیبهشت ماه چه مشکلی ایجاد میکند.
آخرین اخبار