رئیس گروه پرندگان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پرنده اهدایی پوتین به پادشاه عربستان پرنده شکاری به نام بالابان بود.

«بالابان»، هدیه پوتین به پادشاه عربستانمسعود حسینی رئیس گروه پرندگان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نوع پرنده اهدایی رئیس جمهور روسیه به پادشاه عربستان اظهار کرد: هدیه پوتین به ملک سلمان نوعی  پرنده شکاری به نام بالابان بود که در روسیه بسیار نادر می باشد.

وی افزود: گفته شده چشمان این پرنده سرخ است، اما این گونه نیست، چرا که پارچه‌ای به سر آن بسته بودند تا پرنده آرام و به محیط کم کم آشنا شود .

رئیس گروه پرندگان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تنها یک گونه از این پرنده را در کشور داریم، اظهار کرد: بالابان‌ها از نوع پرندگانی هستند که جمعیت‌شان در خطر انقراض قرار دارد.

وی بیان کرد: پرندگان شکاری مانند شاهین و بالابان در کشور‌های عربی به دلیل علاقه زیاد مردم با قیمت‌های بالایی خرید و فروش می‌شوند.


بیشتر بخوانید:تفریحات شیخ های عرب با پرندگان ایرانی/ میلیاردها تومان برای خرید فقط یک پرنده شکاری


وی با اشاره به رنگ سفید این پرنده اظهار کرد؛ تمام بالابان‌ها در دنیا یک شکل و شکم آن‌ها سفید هستند؛ این پرنده هم اگر سفید رنگ است ممکن است که هیبریدی شده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار