دو سکوی باقیمانده اصلی و اقماری فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، پس از اتمام مراحل بارگیری و مهاربندی از بوشهر راهی آب‌های خلیج فارس شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،  قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴B برای نصب در موقعیت مخزنی خود در میدان مشترک پارس جنوبی، به سمت آب‌های خلیج فارس راه افتادند.

علی‌اصغر صادقی افزود: قرار بود این دو سکوی گازی هفته آینده انتقال یابند اما با تلاش تیم‌های مختلف، انتقال این دو سازه ٢٥٠٠ تنی زودتر از موعد پیش‌بینی شده صورت گرفت و شناور FLB۱۲۴ حامل دو سکوی دریایی ۲۳ و ۲۴B بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه ۲۳ مهر) از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر حرکت کرد.

او ادامه داد: نصب این دو سکو مطابق برنامه زمان‌بندی پس از پایان عملیات آماده‌سازی و استقرار شناور نصاب HL۵۰۰۰ در بلوک مخزنی این طرح، با اختلاف یک هفته نسبت به هم به‌زودی آغاز می‌شود.

به گفته قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، تولیدات گازی این دو سکو که در مجموع ۲۸ میلیون مترمکعب یعنی معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی باقیمانده این طرح است، بخشی از سوخت مصرفی زمستان امسال را تأمین خواهد کرد.

فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی، با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع (LPG) و یک میلیون تن اتان اجرا می‌شود.

مرحله نخست بخش فراساحل فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی شامل دو سکوی ۲۲ و ۲۴ A با ظرفیت تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش و پالایشگاه خشکی این طرح سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود.

انتهای پیام/ک

به آب اندازی دو سکوی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.