دو سکوی اصلی و اقماری فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی هفته آینده همزمان به موقعیت خود در میدان پارس جنوبی منتقل، و نصب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،  قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، از عملیات انتقال همزمان دو سکوی گازی اصلی و اقماری این طرح به موقعیت میدان پارس جنوبی در هفته آینده خبر داد.

علی‌اصغر صادقی با اشاره به عملیات بارگیری سکوی اقماری ۲۴ B در پایان هفته گذشته، گفت: قرار است این سکو به همراه سکوی اصلی فاز ۲۳ در عملیاتی مشترک، یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر را به مقصد میدان گازی پارس جنوبی ترک کنند.

او افزود: سکوی فاز ۲۳ پارس جنوبی، ماه گذشته روی شناور حمل‌کننده بارگیری شد و مطابق برنامه تعیین‌شده، این سکو هم‌زمان با سکوی اقماری ۲۴ B پس از انتقال به موقعیت مخزن پارس جنوبی در خلیج فارس نصب می‌شود.

قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بیان کرد: با بهره‌برداری از این دو سکو، فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به ظرفیت تولید اسمی و نهایی روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز از بخش فراساحل می‌رسد.

صادقی ادامه داد: این دو سکو مربوط به مرحله دوم بخش فراساحل طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی است و تولید آن‌ها پس از عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری، در مجموع شامل ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش (برابر با یک میلیارد فوت مکعب)، معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی هدف‌گذاری‌شده در این طرح است.

مرحله نخست بخش فراساحل فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی شامل دو سکوی ۲۲ و ۲۴ A با ظرفیت تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش و پالایشگاه خشکی این طرح سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود.

فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی، با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع (LPG) و یک میلیون تن اتان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

انتقال همزمان دو سکوی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.