معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوس بین شهری استان جهت بازگشت زائران پیاده اربعین به غرب کشور اعزام شده است از مردم تقاضا میکنیم تا جای ممکن برای مسافرت از اتوبوس استفاده نکنند.

از مردم تقاضا میکنیم در تعطیلات پیش رو برای مسافرت از اتوبوس استفاده نکنندجواد وحدتی فرد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: در حال حاضر همه ناوگان اتوبوس بین شهری استان جهت بازگشت زائران پیاده اربعین به غرب کشور اعزام شده است و به همین دلیل اتوبوس برای سفر‌های درون و برون استانی در پایانه های خراسان رضوی، محدود است.

او با اشاره به اینکه همه سازمان ها در خدمت رسانی هرچه بهتر در این طرح  ملی، مشارکت گسترده ای داشته اند، تصریح کرد:هم اکنون راهداری در یک اقدام بزرگ ملی برای جا به جایی انبوه زائران بازگشته از راهپیمایی اربعین همه ناوگان عمومی جاده‌ای را به مرز‌های غربی منتقل کرده است و با توجه به اینکه جمعیت یاد شده خسته سفر هستند و مدت‌ها از خانواده خود دور بوده اند بنابراین  اولویت خود را خدمت به زائران پیاده اربعین قرار داده است.
 
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از همه مردم تقاضا داریم در روز‌های پنج شنبه و جمعه این هفته و شنبه و یکشنبه هفته آینده برای مسافرت از اتوبوس استفاده نکنند و تا حد امکان به سفر نروند و یا اینکه سفر خود را با خودرو‌های جاده‌ای شخصی انجام دهند.

 پیش از این محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی اعلام کرده بود ۱۰۰ هزار نفر از اتباع کشور‌های همسایه و ۳۰۰ هزار نفر از این استان برای حضور در مراسم اربعین از خراسان رضوی عازم عراق می‌شوند و برای جا به جایی این زائران مطابق برنامه ریزی‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ۸۵۰ دستگاه اتوبوس از خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه سفر رفت زائران اربعین استان طی حدود ۲۰ روز و برگشت آنان طی چند روز انجام می‌شود بنابراین هماهنگی برای بازگشت زائران به  خراسان رضوی که فاصله زیادی با مرز عراق دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برآورد شده است که ۹۰ درصد زائران اربعین با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز‌های غربی کشور سفر کنند و از میان این تعداد حدود ۳۰ درصد با قطار، ۶۵ درصد با اتوبوس و پنج درصد با هواپیما عازم این سفر شوند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

جزئیات سفر با اتوبوس در خراسان رضوی طی ایام اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.